8
anonymous geeft "Togetherness - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door anonymous op 21 februari 2015.
0
0

Togetherness - Eerste aflevering

Een gezin met twee kinderen. Een beste vriend van de man, en de zus van de vrouw des huizes. Door bepaalde omstandigheden gaan zij samen een huis delen. Een beetje een vreemde situatie. Een constructie die aannemelijker is op televisie dan in de werkelijkheid. Maar goed, daar is het televisie voor. Daarbij, wij dienen toch zorg te dragen voor onze naasten? Togetherness is een nieuwe serie van HBO. De serie vertelt beslist geen nieuwe verhalen, maar brengt bekende thema's wel in een leuk jasje. Televisie die het familieleven bespreekt zal het, eigenlijk, altijd goed doen. Broers Mark en Jay Duplass creëerden deze serie. De serie wordt op dezelfde avond uitgezonden als Girls en Looking. Dat is begrijpelijk. Alle drie ademen zij de sfeer uit die onafhankelijke films uitademen. Kleinschalig, charmant en met een overwegend sterke cast.

Togetherness is een serie die het leven bespreekt. Hier gaat het om verwachtingen, teleurstellingen, de dagelijkse sleur, etcetera. Brett (Mark Duplass, The Mindy Project) en Michelle Pierson (Melanie Lynskey, Two and a Half Men) worstelen bijvoorbeeld met hun seksleven. Is daar nog wel tijd voor? Hoe hou je je relatie gezond met twee kinderen? Je dient zeker tijd voor elkaar vrij te maken. Brett en Michelle dienen dat in de oren te knopen anders gaat deze relatie snel richting problemenland. Brett's beste vriend Alex (Steve Zissis), is dan weer het goede voorbeeld van hoe kunst het leven imiteert. Steve Zissis is een acteur die in meerdere film- en televisieprojecten voorbij is gekomen. Hij is echter beslist geen gevestigde naam. In deze serie speelt hij een worstelende acteur die maar niet zijn grote doorbraak krijgt. Zijn personage werkt goed in deze pilot, omdat Zissis een rol speelt die niet ver van zijn eigen realiteit afligt. De kans is echter groot dat Togetherness Zissis gaat introduceren bij een groter publiek, ook al is dit precies het type niche serie waar kabeltelevisie om bekend staat.

Alles van deze serie wijst erop dat er niet gemikt wordt op een groot (lees: breed) publiek, maar meer op een kleine groep loyale fans net als bij Girls en Looking. Het helpt, natuurlijk, ook dat dit het type televisie is dat in de smaak valt bij critici en awardshows. Togetherness is niet voor iedereen en dat is ook een kenmerk van kabelseries. De serie is scherp in haar portret van het leven van deze mensen. Dat kan ik zeker waarderen. De serie is al vernieuwd voor een tweede seizoen en daar ben ik blij om. De broers Duplass hebben iets goeds in handen. Ik ben benieuwd naar hoe dit seizoen zich verder zal uitspelen.
Volg Togetherness
For The Kids
For The Kids