8.5
anonymous geeft "Hollywood (2020) - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 1 juni 2020.
4
0

Hollywood (2020) - Seizoen 1

Hooray for Hollywood, een bekend nummer, en misschien een nog wel bekendere uitspraak. Ryan Murpy, die onder andere bekend is van American Horror Story en Glee, drukt zijn stempel op Hollywood, een mini-serie, die gemaakt is voor Netflix. En dat alleen is al een hoera waard. Menig project dat deze man aanraakt wordt een groot succes.

Niets is zo aantrekkelijk voor een beginnend acteur of actrice om faam te maken in het grote Hollywood. Een ster krijgen op de Walk of Fame, geweldige feestjes bezoeken en acteurs, waar je altijd naar opkeek, nu in levende lijve te ontmoeten. Maar is het Hollywood zo net na de oorlog wel zo mooi en rooskleurig, zoals mensen zich inbeelden?

I want to go to Dreamland

Een groep filmmakers en acteurs probeert net na de oorlog door te breken in Hollywood. Ze hebben allen grote dromen en misschien zijn hun plannen nog grootser. Een van die acteurs is Jack Castello (David Corenswet, The Politician), een oorlogsveteraan, die het wil gaan maken als acteur. Terwijl hij elke dag bij de poorten van de studio wacht tot hij gekozen zal worden als figurant, realiseert hij dat er is niet veel geld is. Daardoor besluit hij te gaan werken voor Ernie West (Dylan McDermott, American Horror Story). Ernie bezit een benzinestation, waar ze naast benzine ook seksuele diensten aanbieden.

Hollywood (2020)

Hollywood vertelt het verhaal van jonge ambitieuze mensen, die hard werken en er letterlijk alles voor over hebben om naam te maken in de filmwereld. En wat begint als een idyllisch verhaal over het romantische Hollywood, wordt ineens een serie, die zich afspeelt in de jaren '40, maar met de verhalen van later. De verhalen van de personen zijn fictief, maar hun verhalen kennen we allemaal. Seksueel overschrijdend gedrag, racisme, discriminatie, dat is slechts een greep uit de onderwerpen die Hollywood maakt tot een oude serie met een modern en tevens zwart randje.

Hoe ver zou jij gaan voor roem en bekendheid

Maar er zit meer in Hollywood dan je denkt. Want draai het verhaal eens om, en je krijgt een serie die zomaar 'What if, in Hollywood' zou kunnen heten. Want stel dat huidskleur, geaardheid en afkomst niet belangrijk waren. Dan had Hollywood er misschien heel anders uitgezien. Aan alles in Hollywood is te zien dat het een Murphy productie is. Soms voelt het een beetje als American Horror Story en soms komt Glee even om de hoek piepen. Maar vooral bevat Hollywood, veel grote sets, veel prachtige camerabeelden, een gezonde dosis vreeslijke liefde, een handvol bekende acteurs, die je herkent uit zijn andere series. Maar, vooral is Hollywood een serie, die je aanzet tot nadenken. Want hoe ver zou jij gaan voor roem en bekendheid?
Volg Hollywood (2020)
A Hollywood Ending
A Hollywood Ending