9
Esther Ram geeft "Star Trek: Discovery - Seizoen 2" een 9.
Geschreven door Esther Ram op 5 Mei 2019.
3
0

Star Trek: Discovery - Seizoen 2

Star Trek is misschien wel een van de invloedrijkste series ooit gemaakt. Er bestaan ontzettend veel series over het Star Trek universum en nog steeds houdt de invloed niet op. Misschien was het daarom ook heel logisch dat er nog een nieuwe serie is gemaakt. Het eerste seizoen van Star Trek Discovery kwam in 2018 op Netflix uit. Als grote Star Trek fan moest ik deze serie natuurlijk ook bekijken. Seizoen 1 vond ik geweldig. Ik kon dus niet wachten op het tweede seizoen.

In het eerste seizoen maken we kennis met Michael Burnham, de Eerste Officier. Zij vliegt mee op het Starfleet-schip Shenzhou wanneer ze bij toeval een vreemd ruimtevaartuig ontdekken. Michael gaat op onderzoek uit en het blijkt een heel oud Klingonschip te zijn. Er is lange tijd niets meer vernomen van de Klingons, tot nu. Al snel volgt er een oorlog tussen de bemanning en de Klingons. Een levenslange gevangenisstraf hangt Michael boven het hoofd totdat zij wordt opgenomen door de USS Discovery waar zij onder leiding van Kapitein Lorca komt te staan. Daar ontmoet ze een nieuwe bemanning en samen met hen gaat ze op onderzoek uit door het universum.

[image-88093]

In seizoen twee volgen wij nog steeds dezelfde bemanning en hun nieuwe gebeurtenissen. Dit seizoen draait om de speurtocht naar een bemanningslid dat Michael heel goed kent en de mysterieuze Rode Engel. Natuurlijk moet de bemanning hierbij rekening houden met nieuwe vijanden. Star Trek Discovery seizoen 1 was echt een feest voor de Star Trek-fans. Deze serie sluit precies aan op de andere afgeleide series. Natuurlijk bleef niet alles bij hetzelfde. Zoals de Klingons die er weer anders uit zagen in seizoen 2. Al die veranderingen vond ik eigenlijk alleen maar positief. De personage-ontwikkeling was goed en de relatie tussen de karakters ook.

Ik vond het verhaal van seizoen 2 beter in elkaar steken dan van seizoen 1. De eerste paar afleveringen van het nieuwe seizoen hadden een hele andere sfeer dan de rest. Het werd alleen nog maar spannender. Star Trek Discovery seizoen 2 was precies wat ik ervan had verwacht: een geweldig seizoen. Na de laatste aflevering van dit seizoen ben ik heel benieuwd wat er nu met de bemanning gaat gebeuren. Ik kan dus niet wachten op het derde seizoen. Ben je net zoals ik serie van de Star Trek series? Geef deze serie dan ook een kans, het zal je niet teleurstellen.

Star Trek: Discovery
© Paramount+
Volg Star Trek: Discovery