6.5
Esther Ram geeft "Game of Thrones - Seizoen 8" een 6.5.
Geschreven door Esther Ram op 30 juni 2019.
4
0

Game of Thrones - Seizoen 8

Na bijna tien jaar was het eindelijk zover: Game of Thrones kwam ten einde. Eén van mijn favoriete series en ik was erg benieuwd hoe de serie tot zijn einde zou komen. Na afloop van het bekijken van het seizoen, blijf ik met wisselende gevoelens achter.

Al vele seizoenen keken wij, de fans, er naar uit. De grote oorlog om het voortbestaan van Westeros. In het vorige seizoen zagen we hoe de Night King de ijsmuur doorbrak. De ijsmuur die de beschaving scheidt van de wildernis. Helaas moesten we dit seizoen ook nog even wachten op de grote oorlog. Eerst zien we Winterfel, nog steeds thuishaven van de grotendeels uitgemoorde familie Stark. Met de aankomst van vele karakters lijkt het een grote reünie. Het zijn helaas scènes die je twee jaar geleden al zag aankomen. We zien de entree van Jon Snow, (Kit Harington), en zijn geliefde drakenkoningin Daenarys Targaryen (Emilia Clarke), haar gevatte dwerg adviseur Tyrion Lannister (Peter Dinklage) en noem ze allemaal maar op. Mooi is de glimlach van Arya Stark (Maisie Williams), die inmiddels getraind is tot vechtmachine en helemaal gereed is om zich te wreken op de moordenaars van haar familie. In het zonnige King's Landing hoort de verbitterde koningin Cersei Lannister (Lena Headey), die bij nader inzien besloot om toch maar niet te vechten tegen het zombieleger.

Game of Thrones
© HBO

Zoals ik al in mijn inleiding schreef, heb ik met veel wisselende emoties dit laatste seizoen bekeken. De hele serie is prachtig belicht, en de actie wordt zo in beeld gebracht dat we op het eind nog met spanning kijken. De draken, reuzen en instortende gebouwen zien er realistisch uit. Helaas vond ik sommige afleveringen van dit korte seizoen erg saai. Ik had meer verwacht van het einde. Gesprekken die echt ergens toe leiden, meer actie en beter acteerwerk van personages. Ik had het idee dat alles maar snel moest gebeuren, om maar tot het einde te komen. Ik ben echt teleurgesteld in de allerlaatste aflevering van Game of Thrones. Desalniettemin heeft de serie Game of Thrones mij wel erg benieuwd gemaakt naar de laatste twee boeken in de serie van George R.R. Martin.

[image-86584]

Conclusie: Ik vond dit het zwakste seizoen van de hele serie. Doordat er maar zes afleveringen waren, voelt het alsof het einde is afgeraffeld. De personages missen hun complexiteit en nemen soms rare beslissingen. Aan al het goede komt een einde, maar ik had graag wat meer afleveringen gehad.
Volg Game of Thrones
The Iron Throne
The Iron Throne