7.5
Esther Ram geeft "Riverdale - seizoen 3" een 7.5.
Geschreven door Esther Ram op 28 Mei 2019.
0
0

Riverdale - seizoen 3

De eerste twee seizoenen van Riverdale heb ik met veel plezier gekeken. Ik kon ook niet wachten totdat seizoen drie eindelijk op Netflix stond. Ik was benieuwd hoe het verder ging en of seizoen drie net zo goed zou zijn als het vorige seizoen. Of ik dat inderdaad vond, lees je in deze recensie.

Riverdale is een stad vol geheimen. Na elke gebeurtenis, gebeurt er weer eens wat anders. In seizoen drie krijgen wij te maken met de Gargoyle king. Iemand die de stad maar lastig blijft vallen en een paar doden op zijn of haar geweten heeft. Ook heeft een spel een heel grote rol dit seizoen, een spel dat wij kennen als Dungeons & Dragons en dat in Riverdale Griffin & Gargoyles heet.

[image-113166]

Ik heb een haat-liefde relatie met Riverdale. Aan de ene kant vind ik het verhaal ontzettend indrukwekkend, boeiend en kan ik niet stoppen met kijken. Aan de andere kant kan ik mij ook erg irriteren aan bepaalde personages, vooral aan Cherry Blossom, zij heeft echt een mean girl karakter, waar ik mij aan irriteer. Wel schuilt er veel kracht in Riverdale en ik denk dat het daardoor ook zo'n populaire serie is.

De verhaallijn van seizoen drie vond ik interessant. Het is interessant hoe ze het bekende spel Dungeons & Dragons erin hebben verwerkt. De personages kregen weer iets meer diepgang dan in de andere seizoenen waardoor je ze weer op een andere manier leert kennen. Ook omdat er iedere week maar 1 aflevering komt, is dat zenuwslopend, vooral omdat er veel weken waren waarin er geen aflevering online kwam. Ik was heel benieuwd wie de Gargoyle king was. Ook vond ik het leuk dat er in elk seizoen wel een musical aflevering voorbij kwam, waarin het verhaal via een musical tintje verteld werd.

Seizoen drie had net als de vorige seizoenen weer een goede verhaallijn en redelijk goed acteerwerk. Ik hoop dat er nog vele seizoenen gaan komen, maar ik kan nu niet wachten op het seizoen vier. Want ik blijf nog met een heleboel vragen zitten.
Volg Riverdale
Chapter One Hundred Thirty-Seven: Goodbye, Riverdale
07x20