7.5
Esther Ram geeft "Pretty Little Liars: The Perfectionists - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door Esther Ram op 26 juni 2019.
0
0

Pretty Little Liars: The Perfectionists - Seizoen 1

Pretty Little Liars (PLL) was een van mijn favoriete series, een heerlijke dramaserie. Jaren lang volgden we Aria, Spencer, Emily, Hannah en Alison terwijl zij werden gepest door een A. Ik vond dat PLL te lang door ging, maar ik was toch blij en zeker benieuwd toen ze een spin-off van Pretty Little Liars aankondigde. Namelijk Pretty Little Liars: The Perfectionists. Maar hoe dichterbij de eerste aflevering we gingen zitten, des te meer ik het niet helemaal zag zitten.

Ik was bang dat deze serie uitgemolken zou worden en te veel zou lijken op PLL. Toch besloot ik om deze serie te gaan kijken. In Pretty Little Liars: The Perfectionists volgen we het verhaal van BHU, een universiteit waar de student een hoge druk voelt om te presteren. Ook heeft deze school een bewakingssysteem. Alles wordt vastgelegd. Op gegeven moment wordt Nolan Hotchkiss (Chris Mason, Broadchurch) vermoord. Maar door wie en waarom?

© Freeform

In Pretty Little Liars: The Perfectionists volgen we drie personages die hun eigen problemen hebben, maar alle drie zijn ze betrokken in de vragen rondom de dood van Nolan. Dylan Walker (Eli Brown) is een jongen uit een klein dorpje. Ava Jalali (Sofia Carsons) is een mode trendsetter en de dochter van een crimineel. Caitlin Park-Lewis (Sydney Park) is de dochter van een hoogstaand senaatlid. Deze drie personen zijn eigenlijk niet echt vrienden maar ze deden zich zo wel voor vanwege een belangrijke reden: Nolan Hotchkiss wist hun geheimen en nu is hij vermoord. Ook komen er oude bekenden uit PLL terug in deze spin-off. Zo zien wij namelijk Alison DiLaurentis (Sasha Pieterse) en Mona Vanderwaal (Janel Parrish).

Ik was bang dat ik deze serie heel erg zou vergelijken met PLL en ik was bang dat ik mij daar heel erg aan zou gaan storen. Gelukkig was dit niet het geval. Natuurlijk lijkt de serie heel erg op PLL, vooral ook omdat er oude bekenden in voorkwamen, en omdat het een vertrouwde kat- en muis spel is waar PLL bekend om is. Wel vond ik de personages in het begin heel erg moeilijk uit elkaar te houden. Ik kon de namen niet goed onthouden en zo vond ik het in het begin wat rommelig. Wel liep het verhaal snel door. Dit komt voornamelijk omdat het maar tien afleveringen had. Er zijn daardoor bijvoorbeeld geen gesprekken die niet interessant waren. Op elk moment was het spannend.

© Freeform

Ik vond het acteerwerk redelijk. Het verhaal vond ik erg interessant en ondanks dat deze serie bouwt op het originele verhaal, is het wel een heel eigen serie geworden. Het seizoen eindigt met een grote cliffhanger. Het tweede seizoen is nog niet bevestigd. Maar ik hoop zeker dat er wel een tweede seizoen komt. Vooral na de grote cliffhanger.
Volg Pretty Little Liars: The Perfectionists
Enter the Professor
01x10