8
anonymous geeft "Scrotal Recall - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 11 juni 2015.
1
0

Scrotal Recall - Seizoen 1

Daar zit je dan bij de soa poli. Je weet dat je er niet wilt zijn, maar je hebt geen keus. Je hebt tenslotte jeuk en rode bultjes. De wonderlijke reis in deze spannende wereld brengt je uiteindelijk in de kamer van een medewerker. Het zweet verzamelt zich al diep in je bilnaad voordat je gaat zitten. Je kleding plakt vast aan je lichaam. Dan komt het hoge woord eruit. Je gaat... gelukkig niet de pijp uit! Maar, gebruik alstublieft de volgende keer voorbehoedsmiddelen.

Dit is daarom een dringende mededeling: gebruik bescherming! Het lijkt mij namelijk geen pretje om te weten dat je chlamydia hebt. Het is waarschijnlijk nog vervelender als je oude bedpartners moet bellen met deze mededeling. Nee, Pharrells Happy zal vermoedelijk niet uit de strot komen. Kijk niet verbaasd op wanneer het tot een handgemeen komt met degenen die dit nieuws krijgen. Ik had waarschijnlijk mijn voet ver in je achterste gedrukt. In Scrotal Recall van de Britse zender E4 mag Dylan dit nieuws brengen aan zijn vroegere veroveringen. Dit is een serie die je kunt vergelijken met You're the Worst, een van de beste series van vorig jaar. Beide series gaan over jongvolwassenen die absoluut niet altijd even sympathiek zijn, maar waar de kijker zich zeker in kan herkennen. Behalve het chlamydia gedeelte dan.

Dylan (Johnny Flynn, Detectorists) zoekt dus elke aflevering een andere vrouw en confronteert haar met dit nieuws. Hierdoor komt hij weer in aanraking met seksuele contacten die hij hartstochtelijk heeft proberen te vergeten. Zijn beste vriendin Evie (Antonia Thomas, Misfits) en zijn beste vriend Luke (Daniel Ings, The Cafe) vergezellen hem op deze avontuurlijke reis. Beiden zijn er het afgelopen decennia bij geweest. Zij kregen geregeld de gevolgen van zijn avonturen over zich heen.

Kunnen jullie je voorstellen dat je iemand opbelt met deze mededeling? Wat zeg je dan? "Hey, jeukt jouw vagina al?" Of: "Hey, lekt je penis misschien?" Waarschijnlijk zal het gesprek wel iets anders gaan, maar het is geen gesprek om blij van te worden. Dat het een goed onderwerp voor een komedie is, is duidelijk. Je kunt natuurlijk een personage opzadelen met meerdere bedpartners en daar komische situaties om heen bedenken. Dat is dus ook wat Scrotal Recall doet.

De serie doet dat op een hilarische manier. Het is natuurlijk best een 'zwaar' onderwerp (het hebben van een soa zal beslist niet plezant zijn). Een goede keuze is daarom dat wij eerst het verleden van Dylan met de desbetreffende vrouwen zien. Elke aflevering draagt de naam van een dame die Dylan alle hoeken van de slaapkamer heeft laten zien. Zo ervaart het publiek dat het niet alleen maar 'fuckbuddies' waren, maar dames waar de man daarnaast serieuze momenten mee heeft gedeeld. Dit maakt Dylan humaner en niet alleen maar een vent die roekeloos zijn lusten heeft botgevierd op meerdere vrouwen.

Je ziet wel duidelijk welke rollen de drie hoofdrolspelers innemen. Daar is de serie beslist niet origineel in. Gelukkig weet elke liefhebber dat dit niet uitmaakt als de uitvoering goed is. Van de rustige Dylan, naar de uitgesproken Luke tot de lieve Evie; de serie slaagt erin wat You're the Worst ook lukte, je ziet namelijk het goede in personages die beslist niet altijd als goed (of sympathiek) worden belicht. Dat je in de tussentijd ook meermaals stuk gaat is natuurlijk mooi meegenomen. Dat maakt deze serie een uiterst plezierige zit van zes afleveringen waar je heel snel doorheen knalt. Vooral voor de komedie-liefhebbers onder ons. Het is te hopen dat E4 snel met een tweede seizoen komt, want hier zit meer in. Wie had ooit gedacht dat naar de GGD gaan zo leuk kon zijn?
Volg Lovesick
Evie (Part Two)
Evie (Part Two)