7.5
Esther Ram geeft "Dexter - Complete serie" een 7.5.
Geschreven door Esther Ram op 29 november 2017.
9
1

Dexter - Complete serie

Van veel mensen hoorde ik dat Dexter een goede serie was. Zelf had ik de serie nog nooit gezien, vandaar dat ik erg benieuwd naar de serie was. Ik wist namelijk al wel waar de serie over ging. Eerder had ik al twee seizoenen gezien, maar zonder reden ben ik toen gestopt met kijken. Ik wilde Dexter wel weer opnieuw gaan kijken en nu wilde ik de serie gaan afkijken. Ik vind het altijd fijner als series minder seizoenen hebben, omdat ik op den duur wel klaar ben met de serie, vaak wil ik dan een andere serie gaan kijken of ik vind het te langdradig worden en stop ik vanzelf met kijken. Ik was bang dat dit met Dexter ook zou gebeuren, maar gelukkig was dit niet het geval. Ik heb alle acht seizoenen van Dexter gezien en ik heb hier totaal geen spijt van gehad.
Dexter Morgan (Michael C Hall, Six feet under) werkt als bloedspatonderzoeker bij het Miami Police Department. Dexter heeft een vrouw, Rita Bennett (Julie Benz, Hawaii Five-0) en samen met Rita heeft hij twee kinderen. De vader van Dexter Harry Morgan (James Remar, Gotham), is de adoptievader van Dexter en de echte vader van Debra Morgan (Jennifer Carpenter, Pound puppies). Debra werkt ook bij het Miami Police Department. Naast Debra en Dexter bestaat het team van het Miami Police Department nog uit Maria La Guerta (Lauren Velez,OZ), hoofdinspecteur, Angel Batista (David Zayes, OZ), Vince Musaka (CS.Lee , True detective) en Joey Quinn (Desmond Harrington, Gossip girl). Met elkaar lossen ze verschillende moorden op. Dexter heeft hierbij een hele speciale rol.

Dexter is een Amerikaanse televisie uit 2006. De televisieserie is gebaseerd op de boeken van Jeff Lindsay. De reeks eindigde na acht seizoenen in 2013.
In Dexter volg je Dexter, een forensisch bloedspatonderzoeker bij het Miami Police Department. Dexter is naast zijn werk een seriemoordenaar. Om met deze ''afwijking'' niet al te slecht om te gaan, heeft Dexter van zijn adoptievader geleerd om alleen de mensen te vermoorden die het verdienen. Bijvoorbeeld moordenaars die hun normale straf niet gekregen hebben. Ook leerde Dexter om vooral niet gepakt te worden als seriemoordenaar. In de serie zie je vooral hoe Dexter worstelt tussen zijn drang om te moorden en het leiden van een normaal leven. Van Dexter zijn acht seizoenen gemaakt met elk seizoen twaalf afleveringen.

Ik vind vooral de rol van Dexter heel interessant. Zijn hele worsteling met zijn drang om te moorden maar aan de andere kant ook een normaal leven willen leiden, als vader, met een vrouw en kinderen. Je komt er in de serie al snel achter dat Dexter flink beschadigd is door zijn verleden, waardoor je zijn moorddrang ook veel beter begrijpt. Ik kan Dexter niet zien als een slecht iemand die moordt. Ondanks dat ik zijn gedrag niet goed keur, begrijp ik het wel, en vraag ik me af hoe ik zou worden als ik een zelfde traumatische gebeurtenis had meegemaakt. Ik blijf me heel lang afvragen of iemand ooit achter zijn geheim kwam of niet, en wat er dan zou gebeuren. Zou hij de gevangenis in gaan? Zouden ze doen alsof Dexter onschuldig was, etc.
Ik merk wel dat ik de serie na zes seizoenen langdradig begon te vinden. Zoals ik al in het begin beschreef, raak ik na veel seizoenen mijn interesse een beetje in de serie kwijt, wat helaas ook met Dexter gebeurde. In bijna elk seizoen staat er een seriemoordenaar centraal en eindigt het ongeveer hetzelfde.
Al met al heb ik genoten van deze serie. Niet alleen Dexter vond ik een interessant personage, maar ook zijn zus en velen van het team bij het Miami Police Department. De serie zit vol met boeiende dialogen en ik kan vertellen dat de serie je niet snel los laat.
Volg Dexter
Remember the Monsters?
Remember the Monsters?