6.5
Mandy Gelling geeft "Warehouse 13 - Seizoen 2" een 6.5.
Geschreven door Mandy Gelling op 21 januari 2015.
0
0

Warehouse 13 - Seizoen 2

Na mij door seizoen één te hebben geworsteld, was het tijd voor seizoen twee. Zouden ze het beter doen dit keer? Iets beter, niet veel maar iets. En dat komt niet door Arte, Myka of Pete. Nee, dat iets beter komt geheel voor rekening van de lieftallige Jaime Murray (Dexter, Defiance). Deze actrice is niet alleen een lust voor het oog maar ook voor het oor. Oké, jullie hebben mij door ik val voor mannen en vrouwen met een prachtig Brits accent, hoe chiquer hoe beter. Als de vrouwelijke H.G. Wells had ze van mij Myka mogen vervangen. Maar helaas, de makers van Warehouse 13 hadden andere snode plannen met H.G. Wells.

En nu lijkt het net of Warehouse 13 helemaal niet leuk is en niets heeft te bieden. Dat is niet helemaal waar, Als puur amusement is Warehouse 13 heel erg goed gelukt. Een tien op de schaal van vermaak. Maar ja, je wilt ook wel aardige dialogen, goede speciale effecten en overtuigende acteurs. En daar schort het aan bij het tweede seizoen van Warehouse 13. De verhaaltjes blijven heel dun. Het lijkt vaak afgeraffeld en weinig overdacht. Neem het verhaal van H.G. Wells, waarschijnlijk moesten ze er een eind aan breien en hebben werkelijk iets belachelijks bedacht, zodat Wells een roemloos en vreemd einde krijgt.

En zo zijn er meer verhaaltjes die ergens half blijven hangen of even snel worden afgerond. Warehouse 13 komt daardoor niet tot zijn recht en dat zal waarschijnlijk niet meer gebeuren. Voor de gevorderde kijker is Warehouse 13 dan ook niet aan te raden tenzij je je gedachten op nul kan zetten en je blik op oneindig. De serie zal voor de jeugdige vanaf tien tot twaalf jaar zeer leuk en aantrekkelijk zijn. Houd voor mij hier Warehouse 13 op? Nee, ik ga nog even door, ben namelijk heel goed in mijn verstand op nul te zetten en mijn blik naar oneindig te richten. Het is voor mij een echt guilty pleasure geworden, dus op naar het derde seizoen.

6,5 punten omdat H.G. Wells meespeelde.
Volg Warehouse 13
Endless