anonymous geeft "Virgin River - Seizoen 1" een 9.5.
Geschreven door anonymous op 21 januari 2020.
8
0

Virgin River - Seizoen 1

“People belong wherever they feel good. It can be a lot of different places. For a lot of different reasons.”

Zet een pot thee, zoek je lievelingsdeken en plof op de bank met deze nieuwe feelgood serie van Netflix. Ik heb het over Virgin River, wat niet alleen de titel van deze Netflixserie en de boekenreeks van Robyn Carr is, maar ook de naam is van een kleine kustplaats in de staat Oregon. De natuur is er prachtig, de meeste mensen zijn aardig en het is de plek waar Melinda Monroe (Alexandra Breckenridge, This is Us) een nieuwe start probeert te maken. Mel is een verpleegkundige en een vroedvrouw, die op de eerste hulp werkt. Ze heeft zo haar redenen om te verhuizen, en als ze de kans krijgt om samen met de praktiserende huisarts Vernon 'Doc' Mullins (Tim Matheson, The West Wing) te gaan werken twijfelt ze geen seconde. Ze pakt haar koffers en rijdt met haar sportieve auto richting Virgin River.

Een trouwring waaraan een verhaal kleeft

Mel is een prachtige houten chalet beloofd, en als ze, nadat ze haar auto in de greppel heeft gereden, aankomt bij haar beloofde prachtige nieuwe huis, blijkt er weinig van waar te zijn. Toch laat ze zich niet kennen. Eenmaal binnen ontmoet ze de burgemeester van Virgin River: Hope McCrea (Annette O’Toole, Smallville). Hope wijst Mel de weg naar de plaatselijke kroeg/restaurant, waar Jack Sheridan (Martin Henderson, Grey's Anatomy) de baas is. Jack is een man met een positieve instelling, maar hij probeert ondertussen zijn verleden te verbergen voor de buitenwereld. Als Mel en Jack elkaar ontmoeten, ontstaat er al snel een vriendschappelijk band, maar meer zit er voor Jack niet in, want hij ziet al snel dat Mel een trouwring draagt. Een trouwring waaraan een verhaal kleeft.

Virgin River

Natuurlijk is de serie best voorspelbaar, maar wat is nu fijner dan in een seriewereld vol horror, spanning, moord en doodslag, een serie te vinden, die je even alles laat vergeten. Is Virgin River een zoete serie? Nee, zeker niet. Er gebeuren genoeg dingen, die spannend, emotioneel en dramatisch zijn. Je volgt de emotionele achtbaan, waarin Mel zit, en al zat voordat ze naar Virgin River verhuisde. Ze zal haar draai moeten vinden en zal de harten van bepaalde inwoners van Virgin River moeten stelen. Dat haar zus Joey (Jenny Cooper, 24) haar steeds weer terug laat denken aan haar verleden, helpt Mel ook niet om een nieuw leven te beginnen.

Jack heeft inmiddels mijn hart gestolen

Virgin River is gebaseerd op de boeken van Robyn Carr. Deze schrijfster heeft inmiddels twintig boeken in de Virgin River reeks geschreven en het is te hopen dat Netflix er evenveel seizoenen van maakt, want er is veel te vertellen over de inwoners van Virgin River. Een tweede seizoen is reeds toegezegd, iets waar de vele fans blij mee zijn. Virgin River is een serie vol vrolijke momenten, maar ook dramatische beslissingen. Het belicht alle onderwerpen, waaraan een dramaserie aan moet voldoen: drama, spanning, romantiek, intriges, verdriet en liefde.

Jack heeft inmiddels mijn hart gestolen, en ik zou graag bij hem eens aan de bar zitten, om te praten over het leven, terwijl hij mij met zijn groene ogen aankijkt en een glas schoonwrijft met zijn theedoek. Ach, ik ben net als menig kijker een beetje verliefd geworden op Jack. Voor het verhaal, het gevoel, de uitvoering, het acteerwerk en het warme welkom in Virgin River, geef ik het eerste seizoen een 9,5.
Volg Virgin River
Father Christmas
Father Christmas