Under the Dome is een Amerikaanse sciencefictionserie van de zender CBS. De serie ging in première op 24 juni 2013.
Under the Dome is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Stephen King. Het verhaal gaat over een klein stadje in New England die op onverklaarbare wijze is afgesloten van de rest van de wereld door een enorme transparante koepel. Inwoners van de stad proberen te overleven in de verslechterde post-apocalyptische omstandigheden en zoeken naar antwoorden op de vraag wat deze barriere is, waar het vandaan kwam en hoe ze de kunnen laten verdwijnen.
Nou, ondanks de vele negatieve reacties is mijn ervaring dat de serie bes te pruimen is. Wel leuk dus, o.k. geen topper, en het boek was beter, maar ik vermaak me er prima mee!
Nou ik vind het een leuke serie hoor. En iedereen die loopt te zeuren dat het nep is.. het gaat toch om het idee.. ze kunnen toch niet alleen filmen als het windstil ofzo. Tis syfy.. dat is niet altijd dat het echt ook zou kunnen.. soms..
Wat een vreselijke slechte afgeraffelde aflevering gisterenavond,echt niet normaal zo slecht,je blijft kijken omdat het de laatste aflevering is.En wat een fouten,zij loopt met een zware wond in het been gewoon met verband om haar spijkerbroek.
Wat een ramp gisteren zeg. Barbie houdt echt van Julia: hij laat haar in de steek. Had de indruk dat er in geknipt is. En er werd gezegd dat ze maar 14 dagen onder the dome hebben gezeten? Lijkt me sterk. Nee, viel me tegen. En ik las een interview met "Julia" dat er misschien toch een 3e serie komt. Nee, die ga ik niet bekijken.
Ik heb meerdere reacties op het internet gelezen die nu zeggen dat dit de ommekeer is.
Om nou al te zeggen dat het een ommekeer is of gaat worden, nee.. Heeft het de intentie, ja..
Nou maar hopen dat ze het volhouden!
Tja, een ommekeer zou welkom zijn. Maar, de vraag is of dat zo een slecht eerste seizoen en slechte tweede tot nu toe goed maakt. Je moet als kijker wel door heel veel troep heen om lichtpuntjes te ontdekken. De kijkcijfers tonen aan dat bijna de helft van de kijkers in Amerika is weg gezapt. Was dus teveel troep voor een groot deel van het publiek. Ik kijk sowieso door, maar ik verwacht niks.