Under the Dome is een Amerikaanse sciencefictionserie van de zender CBS. De serie ging in première op 24 juni 2013.
Under the Dome is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Stephen King. Het verhaal gaat over een klein stadje in New England die op onverklaarbare wijze is afgesloten van de rest van de wereld door een enorme transparante koepel. Inwoners van de stad proberen te overleven in de verslechterde post-apocalyptische omstandigheden en zoeken naar antwoorden op de vraag wat deze barriere is, waar het vandaan kwam en hoe ze de kunnen laten verdwijnen.
Vond het eerste seizoen al niet zo sterk, maar na de eerste twee afleveringen van seizoen twee heb ik de hoop officieel opgegeven. Vond het boek oprecht goed, maar de serie oprecht bagger.
Na seizoen 1 en 2 was ik zeer benieuwd naar seizoen. Inmiddels hebben we aflevering 8 mogen bewonderen. Maar wat valt het derde seizoen tegen zeg. Wat een rare wending onder de koepel. Niks voortborduren op seizoen 1 en 2 maar een compleet nieuwe, wazige, slecht uitgelegde verhaallijn. Ik kijk seizoen 3 af en hoop dat dan Under the Dome eieren voor zijn geld kiest en stopt met de broadcasting maar dat zal nog wel verder uitgemolken moeten worden
De pilot was lang niet zo spectaculair als ik had verwacht.. Het lijkt allemaal een beetje simpel.. Maar misschien dat dat later in het seizoen nog beter word
Misschien heb ik het gemist, maar heeft iemand überhaupt geprobeerd om onder die koepel door te graven? Ik twijfel of ik hem moet blijven volgen. Als ik daar zat zou ik behoorlijk in paniek raken.
Ik heb super genoten van de eerste aflevering, special effects had idd wat beter gemogen, maar een sterk begin van het nieuwe seizoen,ik ga deze serie zeker blijven volgen, een 8 voor de opening.