Under the Dome is een Amerikaanse sciencefictionserie van de zender CBS. De serie ging in première op 24 juni 2013.
Under the Dome is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Stephen King. Het verhaal gaat over een klein stadje in New England die op onverklaarbare wijze is afgesloten van de rest van de wereld door een enorme transparante koepel. Inwoners van de stad proberen te overleven in de verslechterde post-apocalyptische omstandigheden en zoeken naar antwoorden op de vraag wat deze barriere is, waar het vandaan kwam en hoe ze de kunnen laten verdwijnen.
Het boek, waar deze serie op is gebaseerd, was fantastisch. Het eerste seizoen was prima. Het tweede seizoen werd al minder, maar in het derde seizoen ben ik na twee afleveringen afgehaakt. Dit had niets meer met het oorspronkelijke verhaal te maken. Dit bleek ook gelijk het laatste seizoen, maar eigenlijk was dat een seizoen te ver (om in 5 mei termen te blijven :-))
dat is onze mening en of je het leuk vind of niet die geven wij gewoon de meeste vinden de serie waardeloos net zoals ik en het is ook zo bevalt het je niet pech voor je onze meningen veranderen niet the show sucks the end.
ik heb tot nu elke aflevering gezien.
momenteel @ s3/e9 maar vind dat het verhaal te veel gerekt word nu.
spanning is steeds verder te zoeken en het raakt me steeds minder.
enige reden waarom je toch blijft kijken wanneer gaat die dome nu is down
Volgens mij was het hebben ze het er wel over gehad maar weet niet in welke aflevering dat was. Ik dacht de 2e maar dat kan ik fout hebben.
Ze konden zich er niet onderdoor graven omdat de dome tot heel ver onder de grond zit. Andere beweren weer dat de dome een bal is maar dat kan volgens mij niet kloppen aangezien Chester's Mill dan vernietigd zou moeten worden als de dome naar beneden zou vallen.
Het ligt zeker aan hoe de schrijvers het personage hebben neergezet, maar zeker ook aan Natalie Martinez. Ze slaagde er zelf in om een verschrikkelijk karakter dan Junior te worden, en dat is een hele prestatie want Junior is de slechtste. Echt the worst.
Under The Dome was in de beginafleveringen zeker intrigerend en de pilot was ook tof' maar de afleveringen tot de aflevering 'Endless Thirst' waren goed middelmatig en de tweede seizoenshelft wat middelmatig tot zelf slecht, met als dieptepunt een verschrikkelijke seizoensfinale die meer vragen opleverde dan het vragen beantwoorde. Nee, Under the Dome is the worst.
En Winthoos, seizoen twee is al aangekondigd. Geef ze eens ongelijk, UtD is de succesvolste zomerserie sinds jaren. Maar met goed heeft het, verschrikkelijke geschreven, belabberde dialogen, nog belabberdere plots en slecht tot redelijk acteerwerk, niks te maken.
Special effects, net zoals seizoen 1, waren weer slecht ja.
Ben echt totaal niet ontevreden over het stukje dat 'je weet wel wie' geplet werd tussen auto en muur. Irritant persoon vond ik dat :P
Ik hoopte ook op een meer sterkere tweede seizoen. Maar het blijft allemaal een slappe hap..Opnieuw kinderachtige uitvoering van een op zich interessant verhaal.
Beetje puber serie. Als het enigzins bloedig of geweldadig dreigt te worden draait camera laf weg.. Als er bloed vloeit ziet het er wel heel fake uit. Hetzelfde geldt voor de special effects.Ik haak af bij aflevering 3 seizoen 2.
Serie 3 is zonder meer verwarrend en slecht, heeft allang niks meer met het uitstekende boek van King te maken. Ongelofelijk hoe een serie wordt uitgemolken. Afgehaakt dus!
Over de acteerkunsten van enkele lui ben ik het met je eens en wat me ook erg stoorde waren bepaalde handelingen en gedachten waarvan ik dacht; yeah right (vb: Joe mist z'n zus pas na/op dag 3!?)
Maar uiteindelijk alles gezien en toch een goed gevoel aan de serie overgehouden en dat komt voornamelijk door het ijzersterke verhaal en gelukkig een paar goede rollen erin.
Ik snap je kritiek niet over de final, de ene seasonfinal sluit af met enkele antwoorden maar in dit geval is er gewoon een gigantische cliffhanger die seizoen 2 eigenlijk aankondigt. Voor mij heeft het alleen maar goed gewerkt en ik kijk dan ook erg uit naar S2 (wat overigens wel lang duurt, dat dan weer wel)