7.5
anonymous geeft "Unbreakable Kimmy Schmidt - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 5 juli 2016.
2
0

Unbreakable Kimmy Schmidt - Seizoen 2

Kimmy Schmidt is terug! Na een succesvol eerste seizoen, waarin we kennismaakten met de lieftallige doch ietwat onaangepaste Kimmy, kwam Netflix dit voorjaar met een tweede seizoen van Unbreakable Kimmy Schmidt. Hoewel ik het eerste seizoen met veel plezier had gekeken, had ik mijn twijfels over een tweede seizoen. Was het verhaal van Kimmy niet al verteld? Wat had een tweede seizoen nog toe te voegen? Heel veel, bleek gelukkig het antwoord op deze vraag. Seizoen twee heeft originele, nieuwe verhaallijnen waarin de personages zich los van elkaar ontwikkelen, met dezelfde maffe humor en toon die seizoen één zo’n succes maakte.

Aan het eind van seizoen één verdween de Reverend eindelijk achter tralies, besloot Jacqueline terug te gaan naar haar familie op het indianenreservaat en moest Dong in een plot-twist met Sonia trouwen om zijn visum te behouden. Seizoen twee begint dus voor Kimmy met een schone lei. Ze vindt een nieuwe baan bij een winkel in kerstspullen die het gehele jaar open is en gaat door met haar leven. Vrij snel komt Jacqueline echter weer terug naar New York met een plan om gerechtigheid voor de indianen te halen, kan Kimmy haar gevoelens voor Dong niet onderdrukken en blijkt dat ze haar tijd in de bunker toch niet zo goed verwerkt had als ze in eerste instantie dacht. Ondertussen krijgt Titus een relatie met Mickey, die net uit de kast gekomen is, en begint Lilian een vermakelijke kruistocht tegen de gentrificatie van de buurt.

Unbreakable Kimmy Schmidt

Het fijne van seizoen twee is dat de toon en humor nog precies hetzelfde is als in seizoen één, maar dat er daarnaast wel nieuwe en wat serieuzere thema’s behandeld worden. Waar Kimmy in seizoen één voornamelijk bezig was met zich aanpassen aan de moderne tijd, gaat seizoen twee dieper in op haar tijd in de bunker en de posttraumatische-stressstoornis die ze hier aan over gehouden heeft. In typische Kimmy stijl uit dit zich op grappige en vreemde manieren, waardoor zelfs dit zware thema lekker luchtig blijft. Door de toevoeging van wat serieuzere thema’s krijgen de personages wat meer body en groeien ze als personages.

Als je seizoen één van Unbreakable Kimmy Schmidt leuk vond, dan zul je ook weer genieten van seizoen twee. Het tweede seizoen voelt heel vertrouwd aan, maar niet alsof het herkauwd materiaal is. De personages worden verder ontwikkeld en ook de humor is heel sterk in dit seizoen; de grappen komen vanuit onverwachte hoeken en er wordt veel gespeeld met doorlopende en steeds weer terugkomende grappen. Net als seizoen één is seizoen twee ook weer hilarisch, apart, hartverwarmend en één en al positieve gevoelens. Al met al de ideale show om lekker te binge-watchen op regenachtige dagen waardoor het net voelt alsof het zonnetje toch schijnt.
Volg Unbreakable Kimmy Schmidt
Kimmy Says Bye!
Kimmy Says Bye!