Mandy Gelling geeft "Touch - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door Mandy Gelling op 9 november 2013.
0
0

Touch - Seizoen 2

The world is connected. So is the danger.

Dat is de subtitel van seizoen twee van Touch. Seizoen twee begint waar we Jake en Martin Bohm in de laatste aflevering van seizoen één achterlieten. Op de Santa Monica Pier in Los Angeles. Ook in seizoen twee zijn er hoofdrollen weggelegd voor een meer dan uitstekend spelende Kiefer Sutherland (24) en de geweldige beginnende acteur David Mazouz, die een vader en zoon met veel overtuiging neerzetten. Dan hebben we ook Maria Bello (ER) die als Lucy Robbins al drie jaar op zoek is naar haar dochter Amelia, prachtig vormgegeven door de mooie Saxon Sharbino, zij krijgen beide een belangrijk deel van het verhaal voor hun rekening. Maar ook speelt de enorm sympathieke en orthodoxe jood Avram Hadar, geloofwaardig gespeeld door Bodhi Elfman (Freedom), een grote rol in het leven van Jake en Martin. Er zijn een paar nieuwe gezichten zoals Said Taghmaoui (House of Saddam) die moordenaar Guillermo Ortiz met veel kracht speelt. Of Lukas Haas (24) die de wanhopige Calvin Norburg gezicht geeft. Ook Trevor Wilcox, gespeeld door Greg Ellis (Days of our Lives) de eigenaar van het web nieuwsblad Breakwire en nieuwe ‘werkgever’ van Martin gaat het team van Touch aanvullen en versterken.

Seizoen twee slaat direct al een andere weg in dan dat we tot nu toe hebben gezien. De rode draad is het verhaal geworden en er wordt elke aflevering meer van het geheim van de God-reeks of Amalia- reeks prijsgegeven. Martin en Jake krijgen versterking en tevens tegenwerking van de wanhopige moeder van Amelia, Lucy. Door haar zoektocht naar haar dochter trekt ze meer aandacht dan dat Martin zou willen. Hij wil zo min mogelijk aandacht trekken van de mensen van Astor Corp. die Jake en Amelia willen gebruiken om met de Amelia-reeks wereldmacht te verkrijgen. Ondertussen heeft Martin steeds beter door wat zijn zoon Jake bedoelt met de getallen die hij elke keer weer doorgeeft, of dat nu is via videospelletjes of radiofrequenties. Martin holt de nummers achterna om Jake zoveel mogelijk proberen te begrijpen en helpen. Via zijn samenwerking met Trevor en Breakwire kan Martin zijn kennis als journalist gebruiken om achter de identiteit en adressen te komen van de medewerkers bij Astor Corp.

Het gevaar komt niet alleen van de soms onbezonnen acties van Lucy of Astor Corp. Maar ook van de moordenaar Ortiz, die het als zijn plicht aan God ziet om iedereen die de Amelia-reeks kan zien en gebruiken te vermoorden. De zoektocht naar Amelia komt met een schok tot een einde. Gelukkig geven de laatste paar afleveringen veel antwoorden en het einde is de serie waardig. Persoonlijk had ik het leuk gevonden als er nog een seizoen zou komen. Een waarin vader en zoon meer naar elkaar toe zouden groeien. Maar ik moet het na de laatste aflevering maar doen met mijn levendige fantasie en fantaseren dat het allemaal goed zal komen met Martin en Jake. Touch was een geweldige en goed doordachte serie uit de koker van maker Tim Kring (Heroes). Toen Fox aankondigde geen derde seizoen te maken van Touch, maakten ze direct bekend dat er 2014 toch nog een seizoen komt van 24 met Sutherland. Ik kon mijn geluk niet op, al is het nog lang wachten.

7.5 punten voor een serie die me zeker geraakt heeft.
Volg Touch
Leviathan