anonymous geeft "This Is Us - Seizoen 2" een 9.5.
Geschreven door anonymous op 24 april 2018.
8
0

This Is Us - Seizoen 2

"I don't need anniversaries to see you. I see you every day. You are my daily meteor shower." - Jack

Ik kan het blijven zeggen: This Is Us is een parel en een juweel van een serie. Alles, maar dan ook alles wat je zoekt zit in de serie. Emotie, spanning, humor. Er is geen enkele emotie die in het tweede seizoen niet wordt aangesproken. En net zoals het eerste seizoen, vliegt seizoen twee naar alle jaartallen, en zien we de drieling en Jack en Rebecca op elke leeftijd terug.

In seizoen twee komt het antwoord op die ene prangende vraag

In het eerste seizoen stelde Kate haar vader al voor aan Toby. Jack's as zat in een urn. De vraag waarom en waardoor Jack is overleden blijft in seizoen één lang een raadsel. Dat Kate zich er schuldig over voelt, dat voel je in seizoen één al zo duidelijk. In seizoen twee komt het antwoord op die ene prangende vraag: wat gebeurde er met Jack? Maar eigenlijk wil je hem als kijker niet krijgen. Want Jack is Jack, en Jack is de lieve, geweldige echtgenoot en de steun en toeverlaat voor al zijn kinderen. En, als kijker wil je Jack niet missen.

[image-94685]

Gelukkig maak je als kijker ook de fijne en gelukkige momenten mee. Momenten vol liefde en overwinningen, maar This Is Us is een serie die speelt op je emotie, dus zien we de hoofdrolspelers ook terug in hun moeilijkste momenten. Een moeder die haar kinderen troost, nadat hen het ergste is overkomen, twijfels in relaties en het immense verdriet van een zoon die zijn vader mist. Ik kan jullie melden, dat ook in seizoen twee de dozen tissues er snel doorheen gaan.

This Is Us is het leven

Als je mij vraagt wat This Is Us nu zo'n goede serie maakt, dan kan ik je daar niet zomaar antwoord op geven. Want zeggen dat de serie mooi, emotioneel, prachtig, of aangrijpend is, dat dekt de lading niet. This Is Us is het leven. Ups en Downs wisselen elkaar in rap tempo af. Je leeft mee, voelt mee, met wat de mensen in de serie meemaken. This Is Us heeft acteurs die, naar mijn idee, ook in het echte leven erg close met elkaar zijn. Een mooi verhaal is zo te schrijven, maar om het op deze manier op het televisiescherm te krijgen, daar is een perfect staaltje acteerwerk voor nodig!

This Is Us
© NBC

De absolute winnaar van seizoen twee is Jack. Milo Ventimiglia heeft zich met zijn rol als Jack op de kaart gezet als groots acteur. Hij speelt de sterren van de hemel. Maar dat betekent niet dat de andere acteurs een mindere prestatie leveren. Dat de serie prijzen blijft winnen is ook niet toevallig te noemen. Wat een verhaal, wat een levens en wat een acteerprestaties. Al sinds de eerste aflevering ben ik fan, en ik zal het blijven. Van mij mag This Is Us nog heel lang doorgaan. Er komt sowieso nog een derde seizoen. Maar tegen een vierde, vijfde en zesde seizoen, zeg ik zeker geen nee.

Helaas is seizoen twee ten einde en is het wachten tot seizoen drie begint. Seizoen één en twee waren in Nederland te zien bij FOX en hopelijk is ook seizoen drie daar te zien. Mocht je This Is Us niet kennen, ga hem dan vooral bekijken. Op Amazon Prime is het eerste hele seizoen van This Is Us te zien.
Volg This Is Us
Us
Us