Mandy Gelling-Potharst geeft "The Walking Dead - Webisode deel 3" een 7.5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 8 november 2013.
0
0

The Walking Dead - Webisode deel 3

The Oath: When one lives all live.

In oktober 2013, vlak voor het begin van seizoen vier van The Walking Dead, kwam AMC uit met de derde webisode getiteld The Oath. Aangezien ik de vorige twee delen van de webisodes ook had gezien wist ik wel wat me te wachten stond. Ook nu weer zijn de afleveringen niet lang, gemiddeld ongeveer acht minuten. Het zijn drie afleveringen dit keer. En het speelt zich allemaal af voor het begin van seizoen één van The Walking Dead. De hoofdrollen worden vertolkt door: Ashley Bell (Karina) die we vooral kennen van bijrollen in series zoals CSI. Wyatt Russel (Paul) de zoon van Kurt Russel en Ellen Greene (Gale Macones) die speelde in Pushing Daisies.

The Oath begint in een kamp waar wij Karina en Paul ontmoeten. Het kamp waar zij verbleven wordt overlopen door Walkers en ze moeten rennen voor hun leven. Door een levensgevaarlijke wond moet Paul snel medische hulp krijgen anders zal hij het niet reden. Uiteindelijk komen ze terecht in het ziekenhuis die wij kennen van seizoen één toen Rick daar wakker werd. Karina en Paul worden opgevangen door Gale die Pauls wond verzorgd. Gale verteld Karina het verhaal waarom zij daar alleen is. Karina wantrouwt Gale niet en vertrouwt de verzorging van Paul dan ook volledig aan Gale toe. Als Gale denkt dat Paul bijna doodgaat, sluit ze hem op in de kantine. En pas dan ontvouwt zich het verhaal die past bij The Walking Dead zich echt.

Als kijker wordt je meegenomen in het leven en vooral overleven na de gebeurtenissen die van de doden on-doden en kannibalen heeft gemaakt. Iedere overlevende heeft zijn eigen mechanisme in gang gezet om deze vreselijke gebeurtenis te overleven. De ene doet dat handiger dan de ander. Dat blijkt ook weer uit deze webisodes van The Walking Dead. Ik kan trouwens iedereen die kijkt naar The Walking Dead aanraden om de webisodes te gaan zien. Ze zijn kort en bondig, bloederig en smerig en er zit ook nog eens een aardige verhaallijn in. Geen straf dus voor The Walking Dead fan.

7.5 punt voor deze drie web afleveringen over de wandelende doden.
Volg The Walking Dead
Rest in Peace