7
Mandy Gelling-Potharst geeft "The Walking Dead - Webisodes 1 en 2" een 7.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 28 Oktober 2013.
0
0

The Walking Dead - Webisodes 1 en 2

The Walking Dead is inmiddels aan zijn vierde seizoen begonnen en met heel veel succes. De eerste aflevering heeft een record aantal kijkers gehaald. Maar hoe zit het nu met de webisodes die gemaakt zijn ter promotie van seizoen twee en drie? De webisodes spelen zich af voordat wij in seizoen één kennis maken met Rick en consorten. Het begin dus van alle ellende.

Webisodes één, Thorn Apart bestaat uit zes aflevering. De afleveringen volgen elkaar op en duren tussen de twee en vijf minuten. Deze zes afleveringen zijn gemaakt in oktober 2011, vlak voor dat seizoen twee van start ging. We waren dus na seizoen één al opgewarmd en wisten wat voor bloed en goor we te zien zouden krijgen. De webisodes doen qua bloed en goor niet onder aan de serie. De personen in de webisodes zijn duidelijk nog niet gewent aan hun nieuwe status, namelijk die van voedsel. We volgen Hannah (Lilli Birdwell, Enlightened) als zij wakker wordt in de auto. Ze gaat direct op zoek naar haar kinderen die kennelijk bij haar in de auto zaten. Na een korte zoektocht vindt ze haar zoon Billy (Griffin Cleveland, Medium) en dochter Jamie (Madison Leisle, Ghost Whisperer) bij ex-man Andrew ( Rick Otto, The Wire). Bij Andrew thuis wanen ze zich een tijdje veilig. Maar helaas, ook hier schuilt een zombie in een klein hoekje of onder een groot kleed. Wat er uiteindelijk met de twee kinderen gebeurd weten we niet, maar voor de andere loopt het slecht af. Dit is te wijten aan domme beginnersfouten die de overlevende in seizoen vier niet zo snel meer zullen maken.

Webisodes twee, Cold Storage, bestaat uit vier afleveringen. Deze afleveringen zijn gemaakt in oktober 2012 en werden op de wereld wijde web gezet vlak voor het uitkomen van seizoen drie van The Walking Dead. In dit deel volgen wij Chase (Josh Stewart, Third Watch) die samen met een vriend is beland op een dak met een horde zombies achter hen aan. Chase is op zoek naar zijn zus die ergens in een camper rond zou rijden. Ze bevinden zich op het dak van een Self Storage Facility die bewaakt en bewoond wordt door B.J. ( Daniel Roebuck, Glee). Chase ontsnapt aan de zombies, zijn vriend helaas niet. Chase breekt bij de Atlanta Self Storage in en gaat op zoek naar hulp en kleding. Hij komt daardoor in een opslagruimte terecht die eigendom was van Rick en Lori Grimes, hun trouwboek komt prominent in beeld. B.J. schijnt nogal een onbetrouwbare en nare vent te zijn. Hij heeft zijn collega Kelly (Cerina Vincent, Power Rangers: Lost Galaxy) vast gebonden op een bed in een van de boxen en bezoekt haar regelmatig. Hoe het eindigt met Chase en Kelly weten we niet, maar met de rest loopt het minder goed af.

De webisodes van Torn Apart en Cold Storage vullen niets aan en geven niet meer informatie maar zijn gewoon leuk ogenvoedsel, zeker als je fan bent van The Walking Dead. We hebben bijna alle acteurs wel in een of andere serie voorbij zien komen. Dat zorgt voor snelle herkenning en sympathie ondanks het feit dat de afleveringen niet langer duren dan ongeveer 3 minuten. De helikopter die wij in seizoen één over hebben zien komen zien we ook terug in beide webisodes. In Torn Apart roepen ze zelfs op om naar de CDC in Atalanta te komen. Wij weten inmiddels wat daar niet meer is. Persoonlijk vond ik beide webisodes van The Walking Dead erg leuk en ben dan ook benieuwd naar de nieuwe afleveringen van de derde webisodes ‘The Oath’.

7 punten voor de ondoden en bijna doden.
Volg The Walking Dead
Rest in Peace