anonymous geeft "The Mindy Project - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 17 juni 2013.
0
0

The Mindy Project - Seizoen 1

Ik moet iets opbiechten. Nooit heb ik gedacht dat ik een serie zou kijken dat volledig draait om een gynaecoloogpraktijk en dat ik het dan ook nog echt leuk zou vinden.

The Mindy Project is een serie die een jonge Indiase vrouw, Mindy Tahiri (gespeeld door Mindy Kaling, beter bekend van haar rol als Kelly Kapoor in The Office US), volgt die als gynaecoloog werkt in een kleine praktijk (en volgens mij is uniek in een serie). Het verhaal volgt Mindys dagelijkse (en hilarische) stribbeling in haar privé en zakelijke leven (voor zover deze elkaar niet beïnvloeden). In haar privé leven heeft Tahiri veel moeite met daten (nee echt, haar liefdesleven is een grotere ramp dan Tsjernobyl, maar ik vind het gewoon leuk om zo’n ramp te beschouwen). Ook heeft ze moeite met het feit dat ze niet meer de jongste is en ook dat haar beste vriendin, Gwen Grandy (Anna Camp, Pitch Perfect en The Help), nu moeder is en het niet meer zoals vroeger is.

In haar zakelijke leven word ze bijgestaan door collega en ongemakkelijk lekker hapje, Danny Catellano (Chris Messina, The Newsroom en Argo), die ook als gynaecoloog in dezelfde praktijk werkt, en de Britse man met de grote ego, Jeremy Reed (Ed Weeks). In de praktijk zijn er zelfs nog meer lichtelijk sociaal ontspoorde en niet-zo-beslist-helemaal-bij-hun-volle-verstand mensen, namelijk Betsy Putch (Zoe Jarman, Huge), Morgan Tookers (Ike Barinholtz, MADtv), Shauna Dicanio (Amanda Setton, Gossip Girl), en Beverly zonder achternaam (Beth Grant, King of the Hill en Jericho). Zij helpen allemaal om de praktijk draaiende te houden.

En zo’n serie zou niet compleet zijn zonder een daadwerkelijke gynaecoloogrivaal die in hetzelfde gebouw zijn praktijk heeft en bekend staat voor zijn alternatieve methodes. En de lawine aan leedvermaak word zelfs beter wanneer Mindy een oogje krijgt op één van die rivalen.

En ja, alle namen tussen haakjes zien er waarschijnlijk heel bekend uit van The Office US. En om eerlijk te zijn maakt dat me helemaal niks uit, want ik ben verliefd geworden op deze serie en Mindy Kaling laat hier echt haar kwaliteiten als acteur en serieschrijver zien. (Ik ben serieus jaloers op die vrouw, ze schrijft haar eigen serie en speelt ook nog eens de hoofdrol! Ze is de Indiaas-Amerikaanse versie van Zooey Deschanel).

En dan wat aardige weetjes: Haar personage is deels gebaseerd op haar eigen moeder die zelf een gynaecoloog was, en, ook de humor laat zien dat dit echt overduidelijk een van Mindys creaties is. (Serieus, als je The Office US leuk vind dan ga je ook van deze show houden vooral omdat Kaling de eerste vrouwelijke schrijver bij hun schrijversteam is). De serie is inmiddels ook “revolutionair” genoemd omdat het de eerste Amerikaanse tv-serie is waarin een Zuid-Aziatisch-Amerikaanse (wat een mond vol) de hoofdrol heeft.

Voor mij schreeuwt deze serie “Scrubs meets The Office” en ik vind het echt super! Nadat ik de eerste seizoen heb gezien kan ik echt niet wachten op de tweede seizoen. Ik hoop dat ze verdergaan op de sterke toon waarmee ze zijn geëindigd. Ik geef deze serie een acht!
Volg The Mindy Project
It Had to Be You
It Had to Be You