9
anonymous geeft "Outlander - Seizoen 1" een 9.
Geschreven door anonymous op 18 december 2017.
3
0

Outlander - Seizoen 1

Drama en avontuur in de Schotse Hooglanden. Op Netflix keek ik in het begin liever naar films dan naar series. Totdat ik op een dag de serie Outlander zag en ik meteen verkocht was! Wauw, wat een goede serie!

De hoofdpersonen zijn Claire Beauchamp/Randall/Fraser (Caitriona Balfe), Jamie Fraser (Sam Heughan, A princess for Christmas) en Frank Randall/ Jack Black Randall (Tobias Menzies, Games of Thrones).

Vanaf het eerste moment ga je samen met Claire een reis maken naar de Schotse Hooglanden. Alles is anders. Er is geen stroom, geen stad en zelfs de medicijnen zijn anders. Voor Claire even wennen aangezien zij in 1945 al veel meer medicijnen kent en werkt als verpleegkundige. Caitriona geeft een zeer goed beeld hoe het is om in een totaal andere wereld terecht te komen. Een wereld waar er veel meer geweld is en waar niemand het personage Claire vertrouwt.
Vooral in het eerste seizoen moet het personage Jamie heel wat ondergaan. Zowel lichamelijk maar ook mentaal. Speelde Sam Heughan in A Princess for Christmas nog de leuke knappe prins, in Outlander wordt hij heel vaak op de proef gesteld en is hij allesbehalve een knappe Schot die leuk op een paard rijdt. Ook Tobias Menzies die een dubbelrol heeft, weet die beide rollen op een zeer indrukwekkende manier neer te zetten.

De serie Outlander gaat over Claire (Caitriona Balfe) die leeft in 1945 en getrouwd is met Frank Randall. Ze gaat op huwelijksreis naar Schotland en daar komt ze ineens in 1743 terecht waar ze een groot avontuur beleeft.
Wat ik heel mooi vind aan de serie is de combinatie van spanning/avontuur, liefde, humor, prachtige beelden van Schotland en mooie muziek. Een grappig detail van de muziek vind ik dat in het eerste seizoen ze zelfs muziek lieten horen van de jaren veertig terwijl je op dat moment beelden zag van hoe Schotland er in 1743 uit zag. De titelsong van Outlander vind ik ook werkelijk prachtig. Hierdoor wordt op een prachtige wijze de sfeer van de serie weergegeven. Geweld en weinig respect voor vrouwen zijn thema`s die aan bod komen in deze serie. Ik begrijp dat het bij de tijd hoort, maar als dat komt spoel ik altijd door. In het eerste seizoen heb ik veel doorgespoeld. Het eerste seizoen vond ik heel mooi omdat je tot de laatste aflevering in spanning zit en wil weten hoe het afloopt. Door de humor die er ook zeker is, wordt het af en toe wat luchtiger en dat staat mooi tegenover het geweld.

Het mooiste vind ik wel de prachtige beelden van Schotland. Je hebt bijna zelf het idee dat je mee gaat naar Schotland (wat ik geen probleem zou vinden). Als je houdt van spanning en avontuur dan is deze serie zeker een aanrader! Ook is het goed te volgen voor zowel mannen als vrouwen. Kortom, Outlander is een prachtige serie voor avontuur, spanning, humor en liefde waardoor je heel graag wilt weten hoe het volgende seizoen zal zijn!
Volg Outlander
Turning Points
Turning Points