Lucas Verbunt geeft "Marvel's Hawkeye - Eerste twee afleveringen" een 8.
Geschreven door Lucas Verbunt op 28 november 2021.
11
0

Marvel's Hawkeye - Eerste twee afleveringen

Wederom een sterke additie aan het uitgebreide Marvel-repertoire. Een ietwat onderschat personage bewijst dusver zijn eigen serie te kunnen dragen.

Het is alweer even geleden dat we voor het eerst vernamen dat het Marvel Cinematic Universe (MCU) uitgebreid zou worden met een brede collectie aan series. Het jaar 2021 nadert zijn einde en dat betekent dat het eerste jaar van fase vier van het MCU bijna is afgesloten. Waar we dit MCU-jaar begonnen met Marvel's WandaVision, sluiten we het af (wat betreft series) met Marvel's Hawkeye. Hawkeye is een ietwat onderschat en ondergewaardeerd personage uit het MCU. Tot dusver bewijst hij echter wel degelijk zijn eigen serie te kunnen dragen.

Hawkeye krijgt eindelijk de schermtijd die nodig is om het personage diepgang te geven

Marvel's Hawkeye speelt zich af in de dagen voor Kerst, in het jaar 2025. Twee jaar na de gebeurtenissen uit het epische Avengers: Endgame. De serie begint gelijk sterk met verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen uit het MCU, zoals The Avengers uit 2012. We zien Clint, a.k.a. Hawkeye (Jeremy Renner, Mayor of Kingstown), rouwen om het verlies van zijn beste vriendin. We zien hem dealen met de gevolgen van zijn keuzes uit de vijf jaar tussen de Snap en de Blip. Dit alles maakt Marvel's Hawkeye een serie voor de echte fans, maar ook nieuwkomers kunnen ervan genieten. We worden namelijk ook geïntroduceerd aan een geheel nieuwe personage: Kate Bishop (Hailee Steinfeld, Dickinson).

Bishop is een groot Hawkeye-fan en door gebeurtenissen uit haar jeugd vastberaden om haar familie te beschermen. Naar verluidt zal Bishop na de gebeurtenissen van Marvel's Hawkeye de mantel van Clint overnemen. Hoe dat alles zich gaat ontrafelen gaan we de komende vier weken zien.

Marvel's Hawkeye
© Disney+

Naast Steinfeld en Renner spelen er nog vele bekende gezichten in de serie. Zo zullen we Florence Pugh (The Little Drummer Girl) terugzien als Yelena Belova en zien we Linda Cardellini (Dead to Me) weer in de rol van Clint's vrouw Eleanor. Ook zullen we worden geïntroduceerd aan Echo (Alaqua Cox), waarvan al bekend is dat zij een eigen spin-off serie zal krijgen. Andere castleden zijn onder meer Vera Farmiga (Bates Motel, Halston), Tony Dalton (Better Call Saul), Simon Callow (The Witcher), Aleks Paunovic (The 100), Brian d'Arcy James (13 Reasons Why) en Piotr Adamczyk (For All Mankind).

Tot nu toe ben ik meer dan tevreden met Marvel's Hawkeye. De Kerst-sferen zijn behaaglijk, Hawkeye krijgt eindelijk de schermtijd die nodig is om het personage diepgang te geven en voor zowel fans als nieuwkomers biedt de serie genoeg vermakende elementen.

Van mij krijgen de eerste twee afleveringen van Marvel's Hawkeye een solide 8.0!
Volg Marvel's Hawkeye
So This Is Christmas?