Mandy Gelling-Potharst geeft "Grimm - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 26 Mei 2013.
0
0

Grimm - Seizoen 2

Storytime is over!

Dat is de subtitel van seizoen twee van Grimm. Nou dat klopt ook wel. Seizoen twee is donkerder, bloediger en met meer gore. Daar staat meer humor tegenover, om het toch niet te zwaar te maken. Het blijft een serie over sprookjes en daar zijn leuke en minder leuke kanten aan.

In seizoen één van Grimm lieten we Nick Burkhardt (David Giuntoli, Caroline and Jackie) achter met de moordenaar van zijn vader bewusteloos aan zijn voeten. Zijn doodgewaande moeder, Kelly (Mary Elizabeth Mastrantonio, Law & Order, Without a Trace), stond levend en wel in zijn huiskamer. Seizoen twee begint dan ook waar we Nick achter lieten; met een hele hoop vragen en zeer weinig antwoorden. Zijn verloofde Juliette (Bitsie Tulloch, Caroline and Jackie, Tyranny) ligt dan nog in het ziekenhuis, nog steeds in een diepe coma. Hank Griffin (Russel Hornsby, Lincoln Heights), de partner van Nick, ligt nog steeds wakker van het feit dat hij een Wesen heeft gezien. Die Wesen is Monroe (Silas Weir Mitchell, My name is Earl, Prison Break), de ontzettend aardige en humoristische klokkenmaker die ook nog een Blutbad is.

Maar wat we toch allemaal willen weten is: wie is Sean Renard (Sasha Roiz, Warehouse 13, Caprica)? Waarom beschermt hij Nick de Grimm? Waarom staat mamma Burkhardt opeens weer op de stoep? Zal Juliette wakker worden zonder ernstige gevolgen van de vergiftiging door de Heksenbiest Adalind Schade (Claire Coffee, General Hospital)? En welke rol speelt de Verrat in het leven van Renard en Nick en zijn moeder? Wat verbergt de sleutel voor geheim? Krijgen we antwoord? Ja en nee. Sommige vragen worden beantwoord, andere vragen maar half en sommige vragen worden meegenomen naar seizoen drie van Grimm.

Zoals gezegd; in seizoen twee van Grimm is het gedaan met de sprookjes. De Wesen worden gemener en bloediger. Daardoor is Grimm volwassen geworden. Geen speelkwartier meer, maar het serieuze werk. En dat pakt heel positief uit. Gelukkig zorgen Monroe en Rosalee (Bree Turner, Masters of Horror), die een Fuchsbau is, voor de nodige ontspanning en humor. Ook Sgt Wu (Reggie Lee, No Ordinary Familiy) zorgt voor de nodig oneliners op zijn tijd. De karakters krijgen in seizoen twee meer ruimte om te groeien. Door die groei krijg je meer sympathie voor de karakters en ook meer begrip voor Wesen (niet allemaal trouwens) en de problemen die dat met zich mee kan brengen. Ook krijgen we meer te weten over de achtergrond van Nick en het feit dat hij een Grimm is.

Je kan seizoen twee volgen zonder seizoen één te hebben gezien, maar ik raad iedere liefhebber van dit genre toch aan om eerst seizoen één van Grimm te gaan zien voordat je aan het tweede begint.

8 punten is hier op zijn plaats.
Volg Grimm