Flikken Maastricht - Seizoen 7
7.5
Anonymous geeft Flikken Maastricht - Seizoen 7 een 7.5.

Flikken Maastricht - Seizoen 7

Het leven van een politieagent kan ingewikkeld in elkaar zitten. Je moet ervoor zorgen dat werk en privé gescheiden blijven, dat je snel kunt schakelen tussen vervelende gebeurtenissen, maar voornamelijk dat je professioneel blijft handelen. Dit alles komt dan ook terug in dit seizoen van Flikken Maastricht, seizoen 7. In dit seizoen val je binnen in een aantal misdaden waar je de hoofdpersonen Floris Wolfs (Victor Reinier) en Eva van Dongen (Angela Schijf) leert kennen.

In de afleveringen van dit seizoen volg je Wolfs en van Dongen te voet bij een aantal misdaden die worden gepleegd. Op die manier leer je hun manier van handelen kennen en zie je hoe het er aan toe kan gaan in een politiebureau. Als rode draad door het verhaal loopt het conflict dat Daan de Vos (Thomas Acda) heeft met Floris Wolfs. Dit neemt gedurende de afleveringen spannende wendingen die ervoor zorgen dat je aflevering na aflevering wilt kijken. De opbouw in het verhaal is dan ook erg goed.

Ik heb zo nu en dan een aflevering op tv gezien. Ik vond het wel aardig, maar de serie sprak me niet echt aan. Ik vond het acteerwerk niet altijd even goed en daarnaast ben ik dan ook niet echt een fan van Nederlandse series. Toch was na het bekijken van dit seizoen mijn gevoel geheel veranderd. Ik keek de afleveringen snel achter elkaar en zat er volledig in. De spanning rondom de afloop zorgde ervoor dat de serie mij boeide. Ik vond het dan ook erg jammer dat ik alle afleveringen had gezien en nog niet wist hoe het nou zou aflopen. En dan kwam er ook nog bij dat ik niet kon verder kijken…

Een nadeel aan dit seizoen is dat er niet even kort verteld werd hoe en om wie de serie gaat. Heel kort wordt aangehaald waar het in de vorige afleveringen over gaat, maar dat gaf mij nog niet een beeld van de situatie. Zo weet je dan ook helemaal niets af van de conflicten tussen de Vos en Wolfs. Later wordt dit beetje bij beter duidelijker. Enerzijds kan het ook in het voordeel werken, omdat je de serie moet blijven kijken om het volledig te snappen.

Ook het acteerwerk vond ik beter dan hoe ik me bedacht dat het was. Misschien dat ze door de seizoenen heen beter zijn geworden. Daarnaast zorgt de humor voor afwisseling. Zeer goed vond ik het karakter van Thomas Acda. Wat een acteerwerk!

Over de auter, Anonymous