Mandy Gelling-Potharst geeft "Fear The Walking Dead - Seizoen 3 (aflevering 1 - 3)" een 6.5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 22 Mei 2017.
4
0

Fear The Walking Dead - Seizoen 3 (aflevering 1 - 3)

“No hope, no future.”

Fear The Walking Dead betekent letterlijk Wees Bang voor de Wandelende Doden. En in de eerste aflevering van het derde seizoen van Fear The Walking Dead hebben de makers en karakters eindelijk door dat je daadwerkelijk bang moet zijn voor zombies en de rest van de krankzinnige wereld dat het door de Zombie-Apocalyps is geworden. De eerste aflevering van het derde seizoen was spannend, meeslepend en zelfs ontroerend. Iets wat ik nog niet gezien of gevoeld had bij de eerste twee seizoenen van The Walking Dead spin-off.

Troy: “At least we’re learning.”

Helaas zakt het vervolgens weer een beetje in; de tweede, en vooral de derde aflevering verzandt weer in oeverloos geklets. Weg is de magie van de angst voor de wereld vol met levende doden en krankzinnige mensen die denken de waarheid in pacht te hebben. Maar ik moet zeggen dat de groei van enkele karakters een verademing is. Madison Clark, gespeeld door Kim Dickens, is één van die karakters. Opeens ziet Madison het licht. Ze beseft dat het onderschatten van zombies en machtsbeluste mensen een absolute no-no is in deze nieuwe niet zo brave wereld.

Jeremiah Otto Sr.:

Het is fantastisch te zien dat ze niet meer over zich heen laat wandelen. Haar gesprek met Jeremiah Otto Sr. (Dayton Callie, Deadwood) laat duidelijk zien dat haar prioriteiten zijn verschoven en ze deze wereld omarmt in een nieuwe rol. Ook van Nick (Frank Dillane) dacht ik dat hij eindelijk tot het besef kwam dat hij niet onsterfelijk is. Maar helaas zakt Nick weer weg in een soort pubergedrag waarvan ik hoop, en verwacht, dat dat de komende afleveringen echt gaat verdwijnen. Zeker gezien de poster die uitgegeven is.

Nee, Fear The Walking Dead is er nog niet, maar kruipt tergend langzaam wel de juiste richting op. De acteurs zijn op dreef en het verhaal heeft enkele leuke verrassingen in petto voor de kijker. Ook de nieuwe castleden waaronder Troy Otto (Daniel Sherman, The Originals) en Jake Otto (Sam Underwood, The Following) passen in het plaatje. Al met al moet ik zeggen dat het derde seizoen prima begint en ik heb dan ook het idee dat het derde seizoen nog meer verrassingen voor de kijker in petto gaat hebben. Eindelijk kan ik Fear The Walking Dead een voldoende geven, al is het nog een krappe voldoende: 6,5 punten.

Fear the Walking Dead keert vanaf 5 juni terug op AMC met het langverwachte derde seizoen. De première is om drie uur ’s nachts, tegelijk met de première in de VS, met een herhaling op primetime om 22.00 uur. De eerste acht afleveringen van seizoen drie worden verspreid over zes weken uitgezonden, met een twee uur durende première en een twee uur durende midseason finale halverwege het seizoen die op 10 juli wordt uitgezonden.

Voor wie de eerste twee seizoenen heeft gemist zendt AMC vanaf 20 mei elke zaterdag vanaf 22.00 uur een Fear the Walking Dead marathon uit. Op zaterdag 20 mei zal het hele eerste seizoen achter elkaar worden uitgezonden. Op 27 mei is het de beurt aan de eerste helft van seizoen twee, waarna op 3 juni de rest van seizoen twee volgt. AMC kan in Nederland worden bekeken via onder andere KPN, Ziggo, Vodafone en diverse lokale en regionale aanbieders.
Volg Fear The Walking Dead
The Road Ahead
The Road Ahead