10
Mandy Gelling-Potharst geeft "Dexter - Seizoen 7" een 10.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 4 april 2013.
1
0

Dexter - Seizoen 7

Of je haat hem of je houdt van hem, Dexter Morgan bloedspetter-analist en seriemoordenaar. Ik persoonlijk hou van Dexter, seizoen acht die 30 juni weer begint, staat dik gedrukt in mijn agenda. Op deze dag gaan de deuren dicht, het licht op dim, de telefoon en de bel uit. En dan kun je deze dame vinden op de bank met kopje thee voor de buis. Waarschijnlijk zal ik seizoen acht van Dexter meerdere keren willen zien alleen maar om er langer van te kunnen genieten, want het zal de laatste zijn. Hoe zal het gaan eindigen? Verdient Dexter een sprookjes einde, nee niet echt en na seizoen zeven al helemaal niet meer.

We beginnen waar seizoen zes eindigde. In de kerk waar Dexter net Travis Marshall op de Kill table heeft omgebracht en op dat moment komt zijn zus Debra Morgan binnenwandelen. Debra kwam binnenwandelen met een zeer belangrijke reden, ze houdt van Dexter, en niet als broer. Wat zou Deb gaan doen en vooral hoe zou Dexter zich hieruit kletsen, als hij zich er al kan uitkletsen. Die taak kan Dexter aan de Dark Dexter overlaten (The Dark Passenger, zoals Dexter hem noemt). De Dexter die een broer is voor Deb zal heel snel moeten denken en zich een weg banen door al die jaren van leugens en bedrog. Uiteraard ga ik niet verklappen hoe, dat moet je zelf maar gaan zien. Maar zoals altijd is het briljant.

Michael C. Hall, die Dexter speelt, is een begenadigd acteur. Hij kan een arsenaal aan gezichtsuitdrukkingen tevoorschijn toveren dat grenst aan het geniale. We hebben pappa Dexter, collega Dexter, minnaar Dexter, broer Dexter en niet te vergeten dark Dexter. En die laatste bezorgt me de rillingen. Die blik als hij weer een kill gaat voorbereiden of uitvoeren, brrr. Gelukkig hebben ze in deze reeks ook gedacht aan humor. Dit zorgt ervoor dat Dexter niet te donker wordt.

Seizoen zeven is een seizoen met verschillende plotlijnen. We maken kennis met de Russische maffia die een appeltje te schillen hebben met Dexter. LaGuerta die als een hond met een bot achter het bewijs aan gaat dat niet Sgt. Doakes de Bay Harbor Butcher is geweest, maar Dexter. En dan hebben we daar Hannah MacKay die het hoofd van Dexter volledig op hol brengt. Wordt zij zijn ondergang? Of wordt het toch LaGuerta die Dexter zal gaan ontmaskeren? Of zal Debra een eind maken aan de praktijken van haar broer? Al met al een zeer goed seizoen die veel stof doet opwaaien voor Dexter. Hij zal veel brandjes en branden moeten blussen. En of het hem lukt om ze allemaal te blussen……

Ik stel voor ga zelf kijken en oordeel zelf. Seizoen zeven eindigt met een cliffhanger van heb ik jou daar, dus zit ik in ieder geval op de eerste rij voor seizoen acht. Ik kan echt niet wachten hoe het gaat aflopen…..

Tien volle punten van mij en een knuffel voor de kleine Harrison Morgan.
Volg Dexter
Remember the Monsters?