7.5
Mandy Gelling-Potharst geeft "Constantine - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 27 september 2014.
0
0

Constantine - Eerste aflevering

Als je de gelijknamige film met Keanu Reeves niet hebt gezien kun je redelijk blank beginnen aan de serie Constantine. Als je, net als ik, de film wel hebt gezien kan het zijn dat je met redelijk wat vooroordelen gaat beginnen aan de serie Constantine. Ik had verwacht dat die vooroordelen in de weg zouden gaan zitten als ik de eerste aflevering van Constantine zou gaan zien. Niets is minder waar.

Oké, toegegeven Matt Ryan is in geen enkel opzicht te vergelijken met Reeves als John Constantine de demonenjager, exorcist en meester in zwarte kunsten. Maar in dit geval is dat geen enkel probleem noch een nadeel. Ryan zet een hele andere eigenwijze, arrogante, sarcastische en getraumatiseerde jager neer. En meteen de eerste aflevering zit ik er goed in. Het verhaal blijft net als in de film dun, maar de spanning is er.

De film had nog een voordeel Tilda Swinton als engel Gabriël. De serie heeft Manny de engel!? Trouwens uitstekend gespeeld door Lost alumni Harold Perrineau maar toch, Manny? Vlaag van verstandsverbijstering denk ik maar. We maken in deze aflevering ook kennis met Chas (Charles Halford, Agents of S.H.I.E.L.D.) waar ik niet veel over ga vertellen, ga dat zelf maar kijken. De speciale effecten en make-up zijn prima in orde, net als de muzikale score.

Constantine is gebaseerd op de stripverhalen van DC/Vertigo Hellblazer. De zwaar drinkende en ketting rokende demonenjager is voor de serie wat minder drinkend en geheel niet rokend geworden. Maar wel net zo eigenwijs en met een net zo groot schuldcomplex. Constantine’s ziel is gedoemd om in de hel te belanden. Wat Constantine gaat tegen komen laat zich makkelijk raden, hij zal de creaturen uit de hel moeten bestrijden.

En zo gaan we na een goede pilot de serie in. Met een demonenjager die duidelijk een controlefreak is en een engel die Manny heet. Ik ben zeker te spreken over deze serie en ga hem dan ook volgen. Ben heel benieuwd wat ze voor Constantine nog meer uit de hel gaan trekken aan creaturen, demonen en monsters. Ook vraag ik mij af wat Liv Aberdeen (Lucy Griffiths, True Blood) voor rol gaat krijgen. 24 oktober gaat Constantine bij NBC in première.

7.5 punten voor de prima pilot van een vreemde Constantine.
Volg Constantine
Waiting for the Man