7
anonymous geeft "Bitten - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door anonymous op 16 januari 2014.
2
0

Bitten - Eerste aflevering

Net zoals True Blood en The Vampire Diaries, is de nieuwe serie Bitten gebaseerd op een roman. Dit keer is dat 'Women of the Otherworld', van Kelley Armstrong. De serie volgt het leven van Elena Michaels (Laura Vandervoort, Smallville), 's werelds enige vrouwelijke weerwolf. Elena wil alles zijn, behalve weerwolf. Haar leven staat dan ook centraal in deze nieuwe serie die wordt uitgezonden op SyFy. Bitten is niet erg vernieuwend en voelt hier en daar aan als een soap. Af en toe lijkt de serie een beetje op Twilight, en dan met name de weerwolfkant. Is Bitten leuk? Laat ik zeggen dat het niet heel erg slecht is. Hopelijk verandert deze serie naarmate het seizoen vordert en worden de verhaallijnen en de karakters meer uitgewerkt.

Vastbesloten om een normaal leven te leven, heeft Elena een baan als fotografe en heeft ze een een leuke menselijke vriend (Paul Greene, The Client List). Hij weet niets van het dubbelleven van zijn vriendin. Overdag is Elena een bezige bij en 's nachts verandert ze in een weerwolf. De verandering van vrouw naar weerwolf wordt aardig in beeld gebracht. Al laten de special effects nog te wensen over. Zo zijn de wolven gemaakt op de computer en komen die niet altijd even mooi en reëel in beeld. Als er mensen gedood worden en er een 'foute' weerwolf in het gebied rondloopt, moet Elena terug naar haar familie. Daar ontmoet ze sinds lange tijd haar ex-vriend, en weerwolf, Clay (Greyston Holt, Alcatraz). Een driehoeksverhouding zal niet lang op zich laten wachten.

Bitten begint goed, het houdt je aandacht vast. Nu eens geen vampiers of enge weerwolfmannen, maar een blonde mooie dame, die verandert in een weerwolf. Na twintig minuten was mijn aandacht weg. Ineens werden er zoveel karakters geïntroduceerd en die kon ik niet meer uit elkaar houden. Waarschijnlijk heb ik even tijd nodig om alle karakters te leren kennen. Bitten moet het wel hebben van de mooie mensen. Voor de (mannelijke) fans van Laura Vandervoort kan ik melden dat er erg veel van haar te zien is. De vrouwen zijn mooi, en met de mannen is ook niets mis. Ik kijk nog wel een paar afleveringen van Bitten, maar een favoriet is het nu nog niet. Voor de eerste twintig minuten van Bitten en de mooie mensen geef ik deze serie voor nu een 7.
Volg Bitten
Truth, Changes, Everything
Truth, Changes, Everything