7
Bo Verhoef geeft "Twisted - Eerste Aflevering" een 7.
Geschreven door Bo Verhoef op 27 Maart 2013.
0
0

Twisted - Eerste Aflevering

ABC Family, de moeder van razend populaire tv series als Pretty Little Liars en The Lying Game, komt met een nieuw mysterieus drama; Twisted. De eerste aflevering is na de spannende seizoensfinale van Pretty Little Liars (PLL) uitgezonden en de serie zal ook pas weer terugkeren wanneer het vierde seizoen van PLL van start gaat.

Twisted begint met een scène waarin twee vriendinnen (niet ouder dan 12 jaar) aan het schommelen zijn. Ze hebben de grootste lol samen, totdat er een 11-jarig jongetje aan komt lopen. De jongen kijkt wat beduusd en herhaalt steeds dat "hij het moest doen". Daarna wordt er ingezoomd op het springtouw dat hij in zijn handen heeft en ga je vijf jaar vooruit in de tijd.

De kijker komt terecht in het huis van het gezin van een van de twee vriendinnetjes, Jo (Maddie Hasson, bekend van the Finder), die op dat moment samen met haar ouders naar de tv kijkt. Er is een nieuwsbericht over Danny Desai (Avan Jogia, hoofdrolspeler in Victorious) die vrijkomt uit de gevangenis nadat hij vijf jaar moest zitten omdat hij zijn tante heeft gewurgd. Automatisch wordt de link gelegd met de flashback aan het begin van de aflevering.

Danny komt weer terug in de samenleving en dus ook op de middelbare school, de studenten zijn echter niet zo blij met een "socio" als klasgenoot. Al snel wil Danny weer contact leggen met zijn jeugdvriendinnen Jo en Lacey (Kylie Bunbury, heeft gespeeld in the Sitter), maar de meisjes zijn na het incident nooit meer vriendinnen geweest. Lacey is nu een populair meisje met een hechte vriendinnengroep en een knap vriendje. Terwijl Jo een buitenbeentje is en daarnaast is Jo's vader ook nog de sheriff, wat haar in een nog ongemakkelijkere positie brengt. Op het moment dat Danny de school binnenwandelt knoopt Lacey toch weer een gesprek met Jo aan en kunnen ze Danny eigenlijk niet vermijden, want ze zitten nog met veel vragen over vroeger. Er is dan ook vrij snel weer contact tussen deze drie, maar natuurlijk zijn Jo en Lacey nog wel wat gereserveerd.

Op de eerste dag van zijn terugkeer wordt Danny uitgenodigd voor een feestje in het huis van Regina, de beste vriendin van Lacey. Danny en Jo gaan beiden naar het feest, maar zodra Jo dronken wordt brengt hij haar samen met Lacey naar huis. Regina ziet Danny eigenlijk wel zitten en probeert hem door middel van sms'jes over te halen om het bed met haar te delen. Danny is echter niet geïnteresseerd en haalt de rest van de avond herinneringen op met Lacey. De volgende ochtend wordt Lacey in Danny's kamer wakker en is er weer een belangrijk nieuwsbericht op tv. Regina is dood gevonden in haar huis en van de dader is geen enkel spoor te bekennen. Het is natuurlijk geen verrassing naar welke kant de ogen van de meeste burgers gaan.

De pilot laat de kijker in verwarde toestand achter, want er zijn ontzettend veel vragen. Heeft Danny echt een tweede moord gepleegd? Waarom wil hij niet kwijt waarom hij zijn tante heeft vermoord? Ook zijn er enige details gegeven over de ouders van Danny, maar alles is nog heel vaag. De grootste vraag van deze aflevering is eigenlijk nog waarom Regina en de tante van Danny allebei dezelfde ketting hadden.

De serie draait eigenlijk om het leven op een middelbare school en alle mysterieuze gebeurtenissen in en rondom een stad. Ik moet toegeven dat ik hou van tv series die de kijker verward achter laten, en ben stiekem ook wel benieuwd hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen. Er is pas één aflevering geweest en ik kan dan ook niet echt zeggen of het een goede serie wordt. Tot nu toe klinkt het echter veelbelovend!
Volg Twisted (2013)
A Tale of Two Confessions
A Tale of Two Confessions