anonymous geeft "The Originals - Seizoen 3 (DVD)" een 9.
Geschreven door anonymous op 10 juli 2017.
2
0

The Originals - Seizoen 3 (DVD)

"Always, forever. Family above all." — Elijah

The Originals; het bewijs dat een spin-off soms wel erg goed kan zijn. Tijdens het derde seizoen van The Vampire Diaries werden ze geïntroduceerd; de originelen, de eerste vampiers, die op deze aardbol rondliepen. De familie Mickaelson bestaat uit vier broers: Klaus (Joseph Morgan), Elijah (Daniel Gillies), Finn (Casper Zafer) en Kol (Nathaniel Buzolic) en de twee zussen Rebekah (Claire Holt), de vampier en Freya (Riley Voelkel), de enige die geen vampier is, maar de magie beoefent. Zes volwassenen, die al vele jaren over de aardbol zwerven en als een familie lief en leed delen en leven volgens de eed die ze hebben afgelegd: Family komt altijd eerst: voor altijd en eeuwig.

[image-54324]

Na vele honderden jaren ontstaan er natuurlijk scheuren in de relatie, waardoor de eed aardig op de proef wordt gesteld. Maar hoe dan ook, je bent familie, dus hoor je je zodanig te gedragen. Om elkaar niet voor de voeten te lopen, of elkaar iets aan te doen, kiezen ze vaak een weg voor zich alleen. Kol, Rebekah en Freya gaan regelmatig hun eigen weg, maar Klaus en Elijah zijn nagenoeg altijd samen. De enorme verantwoordelijkheid die Elijah voelt jegens Klaus is enorm. Als Klaus vervolgens Hayley (Phoebe Tonkin, TheSecret Circle) tot wanhoop drijft en Elijah een bloedbad aanricht, is het voor de broers onmogelijk om elkaar te vergeven. Dat maakt het onder één dak leven met elkaar wel erg moeilijk. Toch zullen ze samen moeten werken om de, door hen, eerst gemaakte vampier te stoppen. Ondertussen is Rebekah al vertrokken, maar Freya is, als verloren gewaande zus, teruggekeerd naar New Orleans.

Zal het dan toch ook voor The Originals eens ophouden?

Er valt dus weer een hoop te zien in het derde seizoen van The Originals. Doordat de serie over meer gaat dan slechts vampiers blijft het interessant om naar te kijken. Met vlagen is het derde seizoen aangrijpend, maar ook spannend. Tweeëntwintigen aflevering leiden uiteindelijk tot een geweldige seizoensfinale, en een enorme cliffhanger, die vraagt om een volgend seizoen. Gelukkig komt die er ook. Het vierde seizoen bestaat uit dertien aflevering, negen minder dan de eerdere seizoenen. Zal het dan toch ook voor The Originals eens ophouden? Een aantal minder afleveringen is vaak een teken dat de serie op zijn eind loopt. Toch komt er na het vierde seizoen, ook nog een vijfde seizoen.

Voor mij is het de volwassen versie van The Vampire Diaries

The Originals blijft een intrigerende serie. Voor mij is het de volwassen versie van The Vampire Diaries. En eerlijk gezegd vind ik de serie beter dan The Vampire Diaries. Het is rauwer, bruter en spannender. Ik heb dan ook van dit derde seizoen weer genoten. De dvd bevat de tweeëntwintig afleveringen en heeft daarnaast nog een bonus. De bonus, die te vinden is op de laatste dvd bevat een tour door Georgia, waar de serie is opgenomen. Daarnaar is er een bonus van Comic Con Panel van 2015, waarin de cast de serie bespreekt. Ik hoop dat The Originals nog lang blijven bestaan, al besef ik dat niets voor altijd en eeuwig is.
Volg The Originals
When the Saints Go Marching In
When the Saints Go Marching In