9
Karin Witowski geeft "The new adventures of old Christine; seizoen 1" een 9.
Geschreven door Karin Witowski op 30 december 2012.
0
0

The new adventures of old Christine; seizoen 1

Stel; je heet Christine, je bent gescheiden, moeder van een zoon en je werkt in een fitnesscentrum. Tot zover niets speciaals. Maar stel dat je broer bij je inwoont, je ex regelmatig over de vloer komt en zich gedraagt alsof hij nog steeds bij je woont en hij ook nog eens een nieuwe vriendin krijgt met de naam Christine. Dan krijg je al snel de naam old Christine en wordt het een heel ander verhaal.

Maak kennis met Christine (Julia Louis-Dreyfus) 35 jaar, chaotisch en gescheiden van Richard (Clark Gregg, o.a.. bekend van The West Wing). Ze woont samen met haar zoontje Ritchie (Trevor Gagnon) en broer Matthew (Hamish Linklater o.a.. bekend van Ugly Betty).

De serie begint met het besluit van Christine om haar zoon op een privéschool te plaatsen. Op de eerste schooldag van Ritchie komt ze erachter dat haar ex een nieuwe liefde heeft; de veel jongere Christine. Alleen deze ontmoeting is al hilarisch en al snel krijgt Christine de bijnaam: old Christine. Bij old Christine gaat nooit iets zoals het zou moeten. Als ze een date heeft loopt die fout af, als ze iemand wil zeggen dat ze van hem houdt, verbreekt ze de relatie. Ze kan zich niet binden, wordt dagelijks vernederd door twee nare moeders op school en ze probeert naast dat alles ook nog eens een goede moeder, zus, ex en vriendin te zijn.

The new adventures of old Christine is een erg leuke serie waarbij ik regelmatig hardop moet lachen. Het heeft alle ingrediënten van een goede komedie en ik vermaak me dan ook kostelijk bij de avonturen van Christine. Het eerste seizoen heeft maar 13 afleveringen, maar deze 13 zijn genoeg om te beseffen dat je meer wil zien van Christine en haar leven. Gelukkig zijn er daarna nog vier seizoenen gemaakt waardoor je nog lang een kijkje mag nemen in het chaotische leven van Christine, old Christine, Richard en Matthew.
Volg The New Adventures of Old Christine
Get Smarter
Get Smarter