The Following

8,0 / 10
44 min
Drama
Volg deze serie
Bekijk trailer
Leuk?
1
1
Bekijk stemmen

Fox cancelt The Following, Backstrom en One Big Happy

De volgers van The Following mogen op zoek naar een andere serie om te volgen. The Following is namelijk om zeep geholpen door Fox. De seriefinale van de serie is op 18 mei en zal twee afleveringen bevatten.

Het doek is dus na drie seizoenen gevallen voor de serie. Er werd gesproken over een vervolg op de streamingdienst Hulu, maar die kans lijkt klein. De serie van Kevin Williamson was een hit toen de serie van start ging, maar de serie kon het niet vasthouden. Het tweede seizoen zag een aanzienlijke daling in kijkcijfers. Hetzelfde is het geval voor het derde seizoen. De meest recent uitgezonden afleveringen behaalde maar drie miljoen kijkers en een 1.1 in de demografie. Dat zijn de laagste demografiecijfers voor een serie (die niet op The CW wordt uitgezonden) op maandag. The Following was dus simpelweg niet meer houdbaar.

De serie introduceerde wel een model waarbij filmacteurs kortere seizoenen van broadcast series konden doen. Kevin Bacon had namelijk een contract voor maar vijftien afleveringen, zodat hij ook nog aan films kon werken. Viola Davis heeft een soortgelijk contract voor How to Get Away with Muder.

Dit is een cancellering die er al lange tijd zat aan te komen. Met matige kijkcijfers en slechte kritieken zal uiteindelijk een keer het doel vallen. Dat moment is nu gekomen.

Backstrom is ook slachtoffer geworden van de guillotine van Fox. De serie, met Rainn Wilson in de hoofdrol, verlaat het toneel na één seizoen. De serie debuteerde al niet opzienbarend, maar de seriefinale behaalde maar twee miljoen kijkers en een 0.7 in de demografie. En een 0.7 op een broadcastzender die niet The CW heet... dan verdwijn je naar het televisiekerkhof.

Een andere slachtoffer van de dadendrang van de man genaamd cancellering, is One Big Happy. De serie met Elisha Cuthbert had vanaf haar debuut al de schijn tegen zich. Zodoende geeft Fox de serie weinig reden om happy te zijn.

Treurt er iemand om de ondergang van The Following of zijn jullie rouwiger om het verlies van Backstrom en One Big Happy?


The Following. Alle rechten op deze foto zijn voorbehouden aan Fox
Vorige aflevering
The Reckoning
The Reckoning
03x15
Leuk?
1
1
Bekijk stemmen

Reacties (14)

avatar_alexanderleveld
09 mei 2015 11:50 -
Laat Kevin Williamsen maar eens een jaartje nadenken over een goede serie, want The Following en Stalker... tja.
Reageer
avatar_Olga2000
09 mei 2015 15:55 -
The Following had 3 seizoenen?! Wauw, hoe kregen ze dat voor elkaar. Ik keek eerste niet eens af. Onwijze bagger!
Reageer
John Doe
sjon (gast)
14 sep 2015 22:27
Duidelijk weer zo iemand die niet snapt hoe een goede serie in elkaar zit.
Reageer
avatar_BadWolf
09 mei 2015 16:24 -
Persoonlijk vond ik Backstrom wel een verfrissende politie serie met de nodige humor. Jammer.
I'm you...
Reageer
avatar_anonymous
09 mei 2015 16:36 -
Tja, The Following. Een van de slechtste series van de afgelopen jaren. En dat terwijl dit derde seizoen stukken beter is dan de eerste twee. Helaas waren die twee seizoenen beeldschermvervuiling. Williamson kan beter terug naar series als Dawsons Creek, want Stalker en The Following zijn geen series die de menselijke intelligentie bevorderen.
Reageer
avatar_monique1963
09 mei 2015 19:40 -
Ik zal dan wel niet kritisch genoeg kijken, maar ik mocht the Following graag zien
Reageer
avatar_patrick_1987
10 mei 2015 12:19 -
Jammer wat betreft The following, helaas teveel kijkcijfers moeten inleveren, hopelijk wordt deze serie nog ergens anders ondergebracht, al is die kans erg klein, jammer dat we van zo goede serie afscheid moeten nemen, overal heeft deze serie goede cijfers.
Reageer
avatar_Kizaru
10 mei 2015 16:43 -
Jammer had graag meer gezien van de following
Reageer
avatar_Nelis076
11 mei 2015 11:20 -
Ben na 4 afleveringen in seizoen 2 afgehaakt bij de the Following....zelden zo'n slechte serie gezien.
Reageer
John Doe
vanessa (gast)
12 mei 2015 01:39 -
Balen, omg serieus?? En dan zijn er mensen die zeggen dat het niks aan was...the following is super spannend dit had ik echt niet verwacht... zijn genoeg mensen die wel kijken daar wordt niet aangedacht...
Reageer
avatar_sophis
12 mei 2015 21:26 -
Heel normaal, de eerste afleveringen waren hoopvol, maar de serie werd ongeloofwaardiger met elke aflevering en spijtig genoeg ook saaier.
Reageer
John Doe
Stephanie (gast)
26 mei 2015 21:13 -
Ik vind het heel jammer, want voor mij was het een verslaving. Heel interessant !
Reageer
John Doe
bohtjebob (gast)
27 mei 2015 08:59 -
Ik vond het een hele goede serie. Moet overigens het einde van seizoen 3 nog zien. Jammer dat dit over is. Maar dat zie je toch vaak bij Amerikaanse series. Van mij had er nog een seizoen mogen komen :-)
Reageer
John Doe
Brian bertina (gast)
09 jun 2015 19:02 -
Ik vind het heel erg dat the following stopt ik vind het de beste serie uit de vs tv serie uit de vs ook van mij had seizoen 4 ook uit mogen komen op dvd s,jammer genoeg is seizoen 3 op dvd nog niet uit nog niet te koop weet iemand waarneer seizoen 3 dvd s op dvd uit en te koop is en waar van the following Gr. Van Brian
Reageer