Lisa Sanders geeft "The Wilds - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door Lisa Sanders op 19 februari 2021.
2
0

The Wilds - Seizoen 1

The Wilds gaat over een groep tienermeiden die op weg naar een resort een vliegtuigongeluk krijgen en stranden op een afgelegen, onbewoond eiland.

Naarmate ze meer over elkaar te weten komen, de geheimen die ze bewaren en de trauma's die ze hebben doorstaan, ontstaan er verbintenissen maar ook onenigheden. Tijdens ondervragingen van twee agenten vertellen ze hun ervaringen over het eiland en hun verleden.

Na veel gehoord te hebben over de serie ben ik er ook aan begonnen. Het is een vermakelijke serie die je snel wegkijkt. Het leuke vind ik dat je aan het begin van elke aflevering een kleine flashforward te zien krijgt, van wat je te wachten staat in de aflevering, wat triggert om door te kijken. Ook denk je al vanaf het begin te weten wat de meiden zijn en wat hun rol zal zijn in de serie door de stereotypering die de serie in de karakters heeft aangebracht. De extreem sportieveling, de overdreven feminist, de naïeveling, de knappe gemene chick, de rare, de antisociale vlinder en de melancholische met een recent gebroken hart. Maar niets blijkt waar te zijn van wat je dacht.

Elke aflevering vertelt het verhaal van één van de negen tienermeiden die zijn gestrand op een onbewoond eiland. Tegelijkertijd krijg je het verhaal op het eiland te zien. Het verhaal zit goed in elkaar en het acteerwerk is prima. Het is geen diepgaand verhaal, maar leuk genoeg om door te blijven kijken en te zien waar het heen gaat. Na de eerste aflevering heb je al het gevoel dat het vliegtuigongeluk niet helemaal een ongeluk was, wat het interessant maakt. Ook krijg je stukjes te zien van mensen die niet op het eiland zitten, maar er wel vanaf weten.

Ik vond zelf dat sommige afleveringen nogal saai waren. Ze zitten de hele tijd op het eiland waar verder dan strand en wat bomen niet veel te zien is. Soms breekt er een ruzie uit en moeten ze zien te overleven, maar verder dan dat is er niet veel te zien op het eiland. Daarom vind ik het goed dat de serie afwisseling geeft tussen het eiland en het verleden van de meiden.

Het is een prima serie om te kijken en ik heb er van genoten. Nadat ik moeilijk opgang kwam in de serie ben ik na wat cliffhangers benieuwd wat het tweede seizoen te bieden heeft, omdat ik nog steeds met vragen zit.

Ik geeft de serie een redelijke 7.
Volg The Wilds
Exodus