Helgoned geeft "The Kominsky Method - Complete serie" een 8.
Geschreven door Helgoned op 25 juni 2021.
3
0

The Kominsky Method - Complete serie

The Kominsky Method is drie seizoenen genieten van Michael Douglas in een leuke dramatische komedieserie.

Sandy Kominsky (Michael Douglas, Green Eggs and Ham) is een oudere acteur die in het verleden een korte periode van succes kende. Nu is hij docent in Hollywood voor jonge en oudere studenten met grote acteerambities. Kominsky’s eenvoudige acteerstudio wordt gerund door zijn dochter Mindy (Sarah Baker, Young Sheldon), met wie hij gedurende de jaren steeds beter kan opschieten. Ondertussen hoopt Sandy dat zijn trouwe agent Norman Newlander (Alan Arkin, BoJack Horseman) hem nog één keer een grote rol kan bezorgen.

The Kominsky Method

Kominsky kan zijn studenten fascinerend vertellen over hoe zij zich moeten openstellen, hun angsten kunnen overwinnen en uitdagingen moeten aangaan. Zelf ontkent hij liever zijn eigen problemen en loopt weg voor lastige situaties, zoals zijn prostaatprobleem en het bezoeken van Eileen, de terminaal zieke vrouw van Norman. Gedurende het eerste seizoen krijgt Sandy gevoelens voor Lisa (Nancy Travis, Last Man Standing), een gescheiden vrouw die zijn lessen volgt.

De kracht van de serie bestaat uit de heerlijke wisselwerking tussen Sandy Kominsky en Norman Newlander. Zij kennen elkaar al jaren. Naast agent van Sandy is Norman een zeldzaam goede vriend in het harde Hollywood geworden. Hun dialogen zijn lekker cynisch, maar de situaties waar de twee oudere mannen mee te maken krijgen, zijn levensecht. In het laatste seizoen neemt de serie een iets andere afslag door een aantal dramatische ontwikkelingen. Deze Netflix serie is gemaakt door Chuck Lorre, de maker van onder andere Two and a Half Men, en een deel van de humor is zeer herkenbaar.

The Kominsky Method

In totaal zijn er 22 afleveringen verdeeld over drie seizoenen. Dat maakt de serie overzichtelijk en de humor blijft fris, ook in het laatste seizoen. De geweldige rij aan gastacteurs en -actrices draagt daar zeker aan bij. Zo zijn bekende gezichten als Paul Reiser (Mad About You), Kathleen Turner (Californication), Jane Seymour (Dr. Quinn, Medicine Woman), Danny DeVito (Taxi) en Bob Odenkirk (Better Call Saul) te zien. En dat is nog maar een kleine opsomming.

The Kominsky Method is in ieder geval een leuke dramatische komedieserie die ik van harte aanraad.

Sinds The Streets of San Francisco ben ik een groot liefhebber van het werk van Michael Douglas en het is mooi dat hij naast zijn werk in films zoals Marvel’s Ant-Man, ook in televisieseries van bijvoorbeeld HBO en Netflix zijn talent blijft etaleren. The Kominsky Method is in ieder geval een leuke dramatische komedieserie die ik van harte aanraad.
Volg The Kominsky Method
Chapter 22. The fundamental things apply
03x06