Mandy Gelling-Potharst geeft "The Interceptor - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 12 augustus 2015.
0
0

The Interceptor - Seizoen 1

The Interceptor is een goede middelmatige Britse serie.

Zoals vermeld in mijn recensie over de eerste aflevering, bestaan er geen slechte Britse series. Wel middelmatige, en The Interceptor is een goede middelmatige Britse serie. Zeker niet slecht, maar het acteerwerk en sommige verhaallijntjes kunnen wat zwak genoemd worden. Maar één ding is The Interceptor wel, een uitstekende opvulling voor de nogal magere zomermaanden. The Interceptor draait voornamelijk om Marcus ‘Ash’ Ashton (O.T. Fagbenle, Looking), die de grote criminelen wil opsluiten, maar daar in zijn huidige functie bij de douane de kans niet toe krijgt.

[image-52745]
Ash gaat werken bij de top secret afdeling U.N.I.T. (Undercover Narcotics Investigation Team), maar dat brengt ook wat persoonlijke offers voor Ash met zich mee. Ash is getrouwd met Lorna (Jo Joyner, Ordinary Lies), zijn grote jeugdliefde, en ze hebben twee dochters. Helaas is acht afleveringen te kort om dieper op de privélevens van de diverse karakters in te gaan. Daardoor heb je een wat onbevredigend gevoel als je na de achtste aflevering de televisie uitzet. Je leeft gewoon te weinig mee, om het verdriet van Kim (Anna Skellern, Lip Service) te voelen, of de problemen van Tommy (Robert Lonsdale, Silent Witness) echt te begrijpen.

Daardoor is The Interceptor een goede middenmoter, zeker gezien het feit dat er slechts acht afleveringen zijn. Sommige acteurs doen ogenschijnlijk iets beter hun best dan andere, zoals Roach (Trevor Eve, Kidnap and Ransom) of Cartwright (Ewan Stewart, P.O.W.) die uitstekend werk leveren. Maar misschien gaat acteren hen wat makkelijker af dan andere. Roach gaat door voor een echte selfmade man die van zijn steigerbouw onderneming een bloeiend en winstgevend bedrijf heeft gemaakt en dol is op zijn familie en hobby’s. Maar ook hier gaat het verhaal net niet diep genoeg om Roach of Cartwright goed te leren kennen.

Maar mochten ze een tweede seizoen gaan maken dan zou meer diepgang zeer welkom zijn

Motieven blijven daardoor helaas te vaak achterwege en je moet als kijker maar raden wat de motieven of de achtergronden zouden kunnen zijn. De serie begint met Ash die ziet dat zijn vader iemand neerschiet en helaas blijft het bij een summiere beschrijving in de laatste aflevering wat de achtergrond is van dat verhaallijntje. Gelukkig ronden ze het verhaal wel goed af en een tweede seizoen zou technisch gezien niet nodig zijn. BBC One heeft nog niets losgelaten over de toekomst van The Interceptor. Maar mochten ze een tweede seizoen gaan maken dan zou meer diepgang zeer welkom zijn.

7,5 punt omdat middelmaat soms best wel aangenaam kijkvoer kan zijn.
Volg The Interceptor
Episode 8