7.5
Lindsay geeft "Suspects 2017 - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door Lindsay op 13 Mei 2018.
2
0

Suspects 2017 - Seizoen 2

Een serie maken met hulp het improvisatietalent van de acteurs, zonder uitgeschreven script en alleen maar hopen dat je mensen het goed doen. Klinkt een beetje alsof je dan een serie hebt die erg amateuristisch gaat lijken. De Nederlandse serie Suspects (wat gebaseerd is op de gelijknamige Britste televisieserie Suspects) laat zien hoe je met improvisatie een verhaallijn goed kan laten lopen en dat de serie ondanks alles toch nog spannend kan zijn.

In het tweede seizoen van Suspects, die 5 april op Videoland verscheen, gaan we verder in het leven van de drie Amsterdamse rechercheurs; Susan Vlaanderen (Carly Wijs; Divorce), Daan de Ridder (Jeroen Spitzenberger; Divorce) en Liv Scholten (Britte Lagcher; RAMSES). De vastbesloten rechercheurs doen er alles aan om de moeilijkste en gevaarlijkste misdaden op te lossen.

Het tweede seizoen telt vijf afleveringen, waarvan er drie verhaallijnen zijn. Het vorige seizoen telde maar liefst acht afleveringen waarbij elke aflevering een nieuwe verhaallijn had. Omdat ze serie best wel sterk is het jammer dat het tweede seizoen én weinig afleveringen heeft én met maar drie verhaallijnen. Hierdoor verlies je je aandacht en wordt de aflevering wat te langdradig.

Ondanks dat het improviseren soms wat stroef gaat en waardoor het lijkt alsof het over iets anders gaat en ook het camerawerk is wat rommelig waar je wel tegen moet kunnen. Neemt het niet weg dat Suspects een geweldige serie is. Over het algemeen zijn de Nederlandse series wat traag en niet zeer bijzonder. Met Suspects is het wel zo dat het weer gebaseerd is op een andere serie zoals de meeste Nederlandse series, maar alsnog heeft het een eigen draai.

Het is ongelofelijk knap hoe de acteurs hun dialoog improviseren en het op elkaar af kunnen stemmen, niet alleen de hoofdpersonen maar ook de acteurs er omheen. In iedere aflevering komen er bekende acteurs waardoor het ook leuker wordt om naar te kijken. Suspects verdiend zeker nog een seizoen erbij en hopelijk komt die er ook. De twee seizoenen van Suspects is te zien bij Videoland, dus als je een ‘Nederlandse-serie-fan’ is het zeker de moeite waard.
Volg Suspects 2017
Pedofiel (deel 2)
Pedofiel (deel 2)