6
Lindsay geeft "Goede Tijden, Slechte Tijden - Seizoen 29 (eerste vijf afleveringen)" een 6.
Geschreven door Lindsay op 23 september 2018.
0
0

Goede Tijden, Slechte Tijden - Seizoen 29 (eerste vijf afleveringen)

Het nieuwe seizoen van Goede Tijden, Slechte Tijden ging weer van start op 3 september. Videoland kon de eerste week van het seizoen al een week eerder vertonen. De makers hielden de fans in spanning met af en toe een filmpje over het komende seizoen. Zoals elk jaar windt iedereen zich weer op over de zomer-cliffhanger, die de laatste jaren al wat afgezaagd zijn maar dit jaar viel die wel heel erg tegen. De zomer-cliffhanger van dit jaar kreeg maar 780.000 kijkers en werd zelfs ‘slap’ genoemd. Maar toch wil iedereen weten wie het volgende seizoen nou zou gaan halen. Hoe is het met Rik? Komt Nina nog uit de kofferbak? En het belangrijkste; Is Meerdijk verlost van Loes?

De zomer-cliffhanger van dit jaar kreeg maar 780.000 kijkers en werd zelfs ‘slap’ genoemd

De serie is twee maanden verder, we zien gelijk in de eerste vijf afleveringen hoe het afgelopen is met de slachtoffers. Omdat wij als kijkers een tijdsprong hebben gemaakt weten we niet wat er allemaal aan de hand is. Dit wordt snel duidelijk gemaakt door middel van terugblikken, die we al eens hebben gezien. Omdat veel mensen zich daaraan ergerden, heeft het aan de andere kant ook wel iets speciaals. De verhaallijnen lopen goed over zodat je snel ziet waar de aflevering specifiek over gaat. Nu we gelijk weten hoe het is afgelopen kunnen we ons verder inleven in de andere inwoners. Zo richt Kimberly (Britt Scholte; Brugklas) zich op CS, zij wil dat alles perfect gaat in het bedrijf. Dit gaat niet heel soepel en de hulp van Marieke (Lidewij Mahler; Zwartboek) komt ook niet altijd van pas. Zo merk je al snel dat ook Marieke ergens mee zit. Tevens hebben we ook gelijk oog voor Aysen (Dilan Yurdakul; Hartenstrijd) die door Sjoerd is gedumpt voor het altaar.

In de soap is er dus heel wat veranderd, zo zijn er ook nieuwe gezichten te zien in Meerdijk; Rover Dekker (Floris Bosma; Sing Song) is terug in Meerdijk. Zoals we Rover kennen is het een lastige maar zachtaardige jongen, wat je in de eerste week snel ziet. De liefde voor Kimberly is nog altijd even groot. De volgende inwoner en tevens de nieuwe rechercheur Daan Stern (Dorian Bindels) laat ook zijn gezicht zien en heeft al snel oog voor Aysen. Iedereen vraagt zich dus af waar Nina Sanders is, vooral door de filmpjes die GTST voor de serie begon op Facebook heeft geplaatst. Je komt al snel achter wat er gebeurd is met Nina, en iemand die daar meer van weet is Carlos Ramirez (Joey Ferre; Nieuwe Tijden) die met een charmante verschijning de spanning weet te houden.

Goede Tijden, Slechte Tijden staat al een paar jaar niet meer bovenaan het lijstje. Maar toch kijken elke avond genoeg mensen naar de soap. Ik vraag me soms af waarom ik nog kijk. Het is een echte soap met veel drama en gedoe. Al is het niet meer zoals in de tijd van de familie Alberts, het blijft je boeien. Wat steeds vaker in de soap voorbij komt zijn de problemen waar mensen in het dagelijks leven mee zitten. Als je seizoen 29 gaat bekijken dan ga je vanzelf zien wat ik hiermee bedoel. Aan de ene kant vind ik dit ijzersterk, zo zie je hoe de werkelijkheid is. Tevens vind ik ook dat ze het niet goed laten zien in de serie waardoor je vervelende reacties kan verwachten. Al is GTST wat afgezaagd en niet meer iets waar veel mensen de tijd voor nemen, de makers proberen het beste ervan te maken. En heel eerlijk; het is toch heerlijk om elke avond om 20.00 uur een halfuurtje te genieten van toch wel de favoriete soap van Nederland? Van mij mag GTST nog wel even doorgaan.

Goede Tijden, Slechte Tijden
© RTL 4
Volg Goede Tijden, Slechte Tijden