8.5
Lindsay geeft "Celblok H - Seizoen 4" een 8.5.
Geschreven door Lindsay op 10 april 2018.
1
1

Celblok H - Seizoen 4

Vier seizoenen lang konden we genieten van Suzanne Kramer (Isa Hoes; De ontsnapping) maar nu is het verhaal van Suus en haar crew voorbij. Het verhaal van Celblok H wat gebaseerd is op de Australische serie Wenthworth stopt bij seizoen 4. Maar het verhaal is eigenlijk nog lang niet voorbij..

Suus keert terug naar P.I. de Banckert die door een heftige brand onder puin lag maar weer een nieuw leven heeft gekregen. Omdat Suus nu levenslang heeft gekregen is ze er wel klaar mee om ‘top-dog’ te zijn en ze besluit daar mee te stoppen. Niet iedereen vind dat even leuk omdat er genoeg anderen zijn die de rol van Suus willen overnemen. Zo hebben we Caat Bergsma (Medina Schuurman; Penoza) die het gemunt heeft op Suus, Caat en haar crew doen er alles aan om Suus kapot te maken. Tevens krijgen de gedetineerden te maken met Agnes Brinkhorst (Barbara Pouwels; Hartslag) de voormalige directrice van de gevangenis die nu zelf als gevangene wordt binnen gebracht. Niet alleen bij Suus gaat het minder ook bij de rest van haar crew loopt het allemaal niet zo lekker. Iedereen heeft zo haar eigen problemen, en de vraagt is blijft de crew wel achter Suus staan? En hoe zit dat met de mysterieuze Anouk? (Loes Haverkort; de jacht) die ook bij het team van Caat hoort. Is het verraad en misleiding of heeft Suus haar ware liefde gevonden?

Vier seizoenen lang konden we genieten van Suzanne Kramer maar nu is het verhaal voorbij.

Het laatste seizoen was een beetje apart, de verhaallijnen liepen een beetje door de war en je kon soms de draad kwijt raken wie nou welk verhaal had. Toch vind ik het jammer dat Celblok H stopt, bij Wenthworth gebeuren er nog heel veel dingen wat ook nog in Celblok H kan gebeuren. Wat ik vernomen heb is dat de serie stopt omdat het te weinig kijkcijfers zou leveren. Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen dat mensen afhaken maar als ik kijk naar de vorige seizoenen, is de serie heel goed. De verhaallijnen wen je aan en je leeft met Suus mee. Stiekem hoop ik op nog een seizoen maar die kans is heel klein. Toch heb ik ongelofelijk genoten van deze 4 seizoenen, en voor de mensen die willen weten hoe het afloopt is Wentworth nog een optie.
Volg Celblok H
Rood zien
Rood zien