6
Lindsay geeft "Filmster Gezocht (M/V) - Seizoen 1" een 6.
Geschreven door Lindsay op 28 november 2018.
1
1

Filmster Gezocht (M/V) - Seizoen 1

In het nieuwe televisie-programma Filmster Gezocht (M/V) gaat presentatrice Leontine Borsato op zoek naar de nieuwe filmster van Nederland. Leontine krijgt hulp van drie juryleden: acteurs Frank Lammers en Isa Hoes en de Nederlandse filmmaker Tim Oliehoek.

Iedereen met een passie voor acteren kon een auditiefilm insturen die dan werd beoordeeld door de jury. En er kwam heel veel voorbij… slechte audities maar ook goede audities. Bij de audities gaan er vijf kandidaten door naar de volgende ronde. In deze ronde gaat de kandidaat met een bekende Nederlandse acteur of actrice een scène naspelen. Dit kan een scène zijn van een Nederlandse film of een internationale film. Ik vind het goed bedacht om deze ronde in te zetten, zodat je hun talent ontdekt. Maar had het dan bij alleen een Nederlandse film gelaten. Als je een internationale scène naspeelt en je spreekt het in het Nederlands, is dit voor mij al slecht geacteerd. Na deze ronde, waar de kandidaat de scène terugkijkt met de jury, gaat de jury beslissen wie er doorgaan naar de volgende ronde. De audities zijn klaar, zes kandidaten gaan tegen elkaar strijden om de nieuwe Carice van Houten of Barry Atsma te worden.

Filmster Gezocht (M/V) werd al gelijk een ‘flop’ genoemd. Zo wil ik het niet noemen, het is een keer wat anders dan een talentenjacht voor zang of dans. Soms gaat het wat chaotisch een aflevering door, je ziet niet alles wat je wilt zien. De reacties van de kandidaten had ik wat vaker en langer in beeld willen zien. De kandidaten die in de finale zitten en ook daarvoor mee deden zijn goede deelnemers, je ziet en merkt dat ze talent hebben. Maar je merkt zelf als kijker dat acteren niet iets is wat je zo in een paar minuten kan leren, zelfs ervaren acteurs zie je moeite hebben met bepaalde scènes.

Voor mij was dit een geslaagde talentenjacht, met een terechte winnaar. De serie was al snel van de buis en door de lage kijkcijfers denk ik niet dat er nog een volgende seizoen komt. Wat jammer is, het is goed bedacht en een keer wat anders. Als ze er een andere vormgeving aan geven zoals een betere filmsfeer waardoor je echt ziet waar de talentenjacht voor bedoeld is, kan het misschien beter lopen. Vermakelijk om naar te kijken maar het zal nooit tippen aan de honderden talentenjachten die we al hebben.
Volg Filmster Gezocht (M/V)
Episode 6
01x06