Riverdale - Seizoen 2
9
Lindsay geeft Riverdale - Seizoen 2 een 9.

Riverdale - Seizoen 2

Netflix kondigde het tweede seizoen van Riverdale aan, alle fans zaten er klaar voor. Ieder dorpje heeft zo zijn problemen maar in Riverdale gaat het om wat grotere problemen. Na de eerste aflevering stond heel Twitter al vol met shockende tweets over de serie. En zoals in het vorige seizoen is het de vraag wie Riverdale nou zo terroriseert.

Bij de eerste aflevering zit je al gelijk in een moment waar je als trouwe kijker in wilt zitten. Eerst horen we Jughead (Cole Sprouse: The Suite life of Zack & Cody) als voice-over die zijn vertrouwde artikel voorleest zoals altijd. Maar dan… Archie Andrews (K.J. Apa: A Dog's Purpose) is in het ziekenhuis, onder het bloed en in paniek. Als kijker zit je op het puntje van je stoel en mis je geen seconde van de momenten die er rondom Archie gebeuren.

Niet alleen dit moment blijft bij je tijdens de serie, iedere aflevering gebeurt er iets wat je niet verwacht of wat je liever niet eens zou willen zien. Veronica Lodge (Camila Mendes) het vriendinnetje van Archie steunt haar geliefde in alles, ook al gaat dat soms ten koste van haar eigen familie. Archie wil er alles aan doen om ervoor te zorgen om diegene die de mensen om hem heen in gevaar brengt, de zogenoemde ‘Black hood’, te vernietigen. Dit gaat ook niet altijd volgens plan, Archie en zijn vriendenclub komen hierdoor soms zelf in de problemen.

Betty Cooper (Lili Reinhart: Miss Stevens) kennen we niet anders als het lieve vriendinnetje van Jughead die er alles aan doet om zichzelf en haar moeder Alice Cooper (Madchen Amick: Twin Peaks) een goed leven te geven. Maar als Betty’s ‘broer’ in hun leven komt verandert dit al heel snel. Kan Betty zichzelf nog beschermen tegen deze jongen?

Iedereen kent Riverdale, het is een leuke serie met ontzettend veel spanning. De verhaallijnen zijn geweldig, want niet alleen Archie, Betty, Veronica en Jughead hebben het zwaar ook de anderen in de serie hebben het soms flink moeilijk. Wat erg apart is dat de serie met het idee kwam om één aflevering in het teken te laten staan van een musical. De hele aflevering door werd er gezongen en gedanst maar.. nog wel met een verhaallijn erin die past in de serie. Dit werkte goed, fans vonden dit leuk en met een dramatisch einde konden we niet wachten op de volgende aflevering.

Als je alles zo bij elkaar leest dan is de serie ijzersterk. Als er iedere week maar één aflevering komt is dat zenuwslopend, en met nog een pauze van een maand voor het tweede deel van het seizoen. Zelf onderzoek je mee wie toch die ‘black hood’ is die erg dichtbij staat en je onderzoekt samen met Betty naar haar broer. En daarnaast leef je mee met de rest. Er is niet zo snel een serie waar ik een gevoel bij heb van: dit kan jaren doorgaan. Ik weet zeker dat bij Riverdale dat wel het geval is. Seizoen 1 was al goed qua verhaallijn en acteerwerk maar seizoen 2 kon er ook wat van. Riverdale kan gerust nog wat seizoenen gaan maken en die gaan er zeker komen!

Over de auter, Lindsay

Lindsay
Lindsay (1999) is gek op series en films. Vooral films en series in de genre fantasie en horror. Misdaadseries kunnen er soms ook nog wel in. Sherlock, Hemlock Grove, The Vampire Diaries en The Walking Dead zijn haar favoriet. Naast schrijven vindt ze fotograferen erg leuk. Ze gaat een opleiding doen voor Cameravrouw maar hoopt ook ver te komen met schrijven!
Bekijk profiel van Lindsay