Shadowhunters is een Amerikaanse fantasyserie van de zender Freeform. De serie ging in première op 12 januari 2016.
Shadowhunters is gebaseerd op de zesdelige bestseller boekenreeks voor volwassenen, Shadowhunters volgt de achttienjarige Clary Fray, die er op haar verjaardag achter komt dat ze niet is wie ze dacht dat ze was, maar dat ze komt uit een lange lijn van Shadowhunters — mens-engel hybride die op demonen jagen.
Shadowhunters is een Amerikaanse fantasyserie van de zender Freeform. De serie ging in première op 12 januari 2016.
Shadowhunters is gebaseerd op de zesdelige bestseller boekenreeks voor volwassenen, Shadowhunters volgt de achttienjarige Clary Fray, die er op haar verjaardag achter komt dat ze niet is wie ze dacht dat ze was, maar dat ze komt uit een lange lijn van Shadowhunters — mens-engel hybride die op demonen jagen.
Zoo jammer dat heel veel mensen de serie shadowhunters, gaan vergelijken met de boeken en de film. Ja het is gebaseerd op het verhaal. Maar als je naar de serie kan kijken zoals hoe de serie alleen is. Is Shadowhunter echt een wel een goede serie. Zeker de moeite waard om te gaan kijken.
Toen ik hoorde van deze serie, ben ik meteen gaan kijken! Echter ben ik in tijden niet zo teleurgesteld geweest in de verfilming van een serie...
Het acteerwerk van Clary (gespeeld door McNamara) heeft zo weinig overtuiging, dat ik na twee afleveringen al geïrriteerd raak van haar stem.
Haar ware liefde Jace (Sherwood) geeft bij lange niet de vonken die horen bij een liefdesverhaal zoals wij kennen uit betere series zoals Vampire Diaries.
Samengevat: na twee afleveringen is Clary helemaal omgedraaid van mening over Jace. Terwijl in de eerste aflevering Clary hem nog arrogant, gevoeloos en bazig vind, begrijpt ze al binnen 24 uur waarom dit is en vergeeft ze hem deze nare persoonlijkheids trekjes.
Nu kan niet alle schuld neergelegd worden bij de acteurs zelf. Na het zien van de eerste aflevering, had ik het idee de film uit 2013 nogmaals gezien te hebben alleen in minder tijd. En waar ik had gehoopt dat de serie juist langzamer zou gaan in het verhaal, gaat het juist sneller. Hierdoor voelt de serie veel te geforceerd aan...
Erg jammer! Dit is een boekenreeks waar 6 boeken van zijn uitgekomen. Het was zeker niet erg geweest als er wat meer tijd voor was genomen om het verhaal eerst eigen te maken.
Persoonlijk ga ik de boeken maar eens op mijn e-reader zetten ipv de serie bekijken.