8.5
anonymous geeft "Review - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 23 september 2014.
0
0

Review - Seizoen 1

Review is vernieuwd voor een tweede seizoen! Dat is fantastisch nieuws voor, ongetwijfeld, een van de beste series van 2014. De serie is gebaseerd op de Australische serie Review with Myles Barlow. Acteur, schrijver en komiek Andy Daly werd gewezen op deze Australische serie. Hij concludeerde al gauw dat hij een goudmijn in handen had. Vervolgens probeerde hij een Amerikaanse adaptatie van de grond te krijgen. Ik ben zeer blij dat dit gelukt is. Het is grappig dat Comedy Central de serie bijna een jaar op de plank liet liggen voordat het de serie uiteindelijk uitzond. Dit is uiteindelijk een van de meest geprezen series van 2014 tot nu toe. Na Broad City heeft Comedy Central dus weer een fantastische komedie te pakken.

In Review volgen wij de avonturen van Forrest MacNeill. Hij is de ster van zijn eigen show Review with Forrest MacNeill. In zijn show recenseert hij het leven. Hij krijgt elke aflevering vragen van een kijker. De desbetreffende kijker vraagt zich af hoe een bepaalde ervaring is. Die ervaring voert Forrest vervolgens uit. De ervaringen kent hij dan nul tot vijf sterren toe in zijn programma. Forrest krijgt absurde vragen voorgesteld, maar ook komische vragen. Maar de interessantste vragen zijn de vragen die invloed hebben op zijn eigen leven. En, geloof mij: Forrest zijn leven veranderd ingrijpelijk door zijn show.

Review is een van de komedies die je dit jaar gezien moet hebben. Als iemand mij vraagt welke nieuwe komedies ik dit jaar zou aanbevelen, dan zeg ik zonder twijfel Broad City en Review. Comedy Central zet zich met deze series echt op de kaart. Review is naast enorm grappig ook pijnlijk. De serie laat je geregeld ongemakkelijk voelen. Sommige onderwerpen die Forrest recenseert zorgen voor medelijden met Forrest. Forrest duikt overal in. De man geeft zich vol overgave aan zijn show. Zelfs de onderwerpen die zijn privéleven op zijn kop zullen zetten, schuwt hij niet. Forrest gaat ver, heel ver. Dat is leuk voor ons, maar minder voor Forrest. Naast de successen die hij boekt, ziet de kijker dus ook veel desastreuze dingen.

Review is vooral sterk geacteerd. Andy Daly neemt de serie echt op zijn schouders. Hij maakt van Forrest een sympathieke vent, die zichzelf meer in bescherming moet nemen. Mooi aan Review is dat veel situaties in de loop van de afleveringen terug komen. De recensies achtervolgen Forrest letterlijk en figuurlijk. Niet alle onderwerpen werken even goed, maar die onderwerpen worden zwaar overschaduwd door wat wel werkt. Alle afleveringen bevatten wel een onderwerp die hilarisch is. De seizoensfinale is geweldig en zou als een goed einde gediend hebben voor deze serie. Maar, zoals gezegd, Comedy Central heeft de serie vernieuwd! In 2015 gaat het nieuwe seizoen van start. Daar zal ik ongetwijfeld bij zijn!
Volg Review
Cryogenics, Lightning, Last Review
Cryogenics, Lightning, Last Review