7.5
anonymous geeft "Pretty Little Liars - Seizoen 4 (Tweede deel)" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 30 november 2015.
0
0

Pretty Little Liars - Seizoen 4 (Tweede deel)

“A is for Answers”. Niet alleen de titel van de laatste aflevering, maar ook de rode draad in dit seizoen. Na drie seizoenen vol onduidelijkheid, krijg je als kijker eindelijk waar we op hebben zitten wachten. Maar juich niet te vroeg, want met een hoop antwoorden ontstaan er tegelijkertijd ook weer ontzettend veel vragen.

In deel twee van seizoen 4 proberen Aria, Hannah, Emily en Spencer er nog steeds achter te komen wie ‘A’ is en wat er met hun vriendin Alison is gebeurd. De smsjes die ze krijgen worden dreigender, maar dat weerhoudt de meiden er niet van om verder te gaan met hun zoektocht. De vier vriendinnen krijgen het gevoel dat Alison nog leeft en vooral Emily wil er alles aan doen om haar te vinden. Dit levert soms wat ruzie op tussen de vier vriendinnen. De stress van de zoektocht naar ‘A’ begint ook langzaam zijn tol te eisen op Spencer en ze zoekt hulp op een manier die haar eigenlijk alleen maar meer in de problemen brengt. Uiteindelijk is zij degene die een van de schokkendste onthullingen van dit seizoen ontdekt en heeft de grootste moeite dit te delen met haar vriendinnen.

Net als in de vorige seizoenen wordt je als kijker heen en weer geslingerd tussen mogelijke verdachten en zit je hoofd na elke aflevering vol met vragen. Gelukkig is seizoen vier ook wel het seizoen waar een heleboel belangrijke vragen worden beantwoord. Zo kom je bijvoorbeeld te weten of Alison nog leeft en wat er gebeurd is op die bewuste avond dat zij verdween. Wat ik echt goed vond aan dit seizoen is dat je als kijker veel te weten komt met behulp van flashbacks van de meiden. Je krijgt steeds meer het idee dat stukjes van de puzzel in elkaar beginnen te vallen.

Daarentegen waren er ook een paar afleveringen die mij tegenvielen. Zo wordt de Halloween special gebruikt om reclame te maken voor een soort spin-off van Pretty Little Liars, genaamd Ravenswood. Omdat Pretty Little Liars van zichzelf al zo’n complex verhaal heeft, vond ik het nogal rommelig dat je ook nog eens een compleet nieuwe verhaallijn te zien krijgt die niets met ‘A’ te maken heeft. Normaal is de Halloween special het spannendst van allemaal en dit keer is dat totaal niet het geval. Ook is er een aflevering die helemaal in het teken staat van een droom van Spencer en die eigenlijk alleen maar afleidt van het verhaal. Dat vond ik zonde.

Pretty Little Liars is een serie die je bezighoudt als kijker. Aan de ene kant ben ik het zat om na elke aflevering weer met nieuwe vragen te zitten, maar aan de andere kant is dit ook weer precies de reden dat ik blijf kijken. Ik moet nu gewoon weten wie ‘A’ is en waarom hij of zij het op de meisjes gemunt heeft en als ik dan nog een tijdje door moet kijken, neem ik dat maar voor lief.
Volg Pretty Little Liars
Til DeAth Do Us PArt
Til DeAth Do Us PArt