8
Jos Herbrink geeft "One Tree Hill - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Jos Herbrink op 22 mei 2013.
0
0

One Tree Hill - Seizoen 1

We weten allemaal hoe het dagelijks leven in elkaar zit. Problemen, blijdschap, wonderen, liefde en ga zo maar door. One Tree Hill is dan ook een serie waar dit allemaal in voor komt, maar op zo’n manier dat het realistisch is. Aan het begin van de serie begin je de hoofdpersonen te leren kennen met als belangrijkste personen onder andere Nathan (James Lafferty) en Lucas (Chad Michael Murray, Gilmore Girls) Scott, de twee halfbroers die elkaar amper kennen. Dat verandert tijdens de serie op een bijzondere wijze. De broers hebben allebei hun eigen problemen en lossen dit op hun eigen manier op.

Toch raak je gehecht aan de serie, door de karakters die worden gespeeld, door de muziek, door de cliffhangers, enzovoort. Het duurt dan ook niet lang voordat je de belangrijkste personen kent. Met de een leef je misschien meer mee dan met de ander, maar iedereen heeft mij geraakt en iedereen heeft weer iets bijzonders.

One Tree Hill gaat over een aantal personages die in Tree Hill, North Carolina wonen. Iedereen heeft problemen of zijn juist helemaal gelukkig, dit wordt aan elkaar verteld en wordt opgelost. Uiteraard zijn er ook een aantal slechte personages, zoals Dan (Paul Johansson, Parker Lewis Can't Lose). Later zal je ook merken dat er onverwachte dingen gebeuren, zoals mensen die aardig lijken toch ineens slecht blijken te zijn. Verder gaat de serie steeds z’n gangetje. Er gebeuren spannende, leuke, vervelende en geweldige dingen met de personages en ze nemen je steeds verder mee hun leven in.

Meestal wordt aan het begin van een aflevering vertelt wat er de vorige keren is gebeurd, zodat je weer op de hoogte bent. Maar daarna begint de aflevering altijd met een sterke tekst, meestal verteld door Lucas Scott. Zelf vind ik dit altijd interessant en bijzonder. Zijn stem dringt tot je door en het heeft nut dat het verteld wordt. Mij raakt het steeds weer, omdat hij het met gevoel zegt. Dat hoor je aan zijn stem. Ik kan zeggen dat ik van deze serie heb geleerd. Lucas vertelt vaak aan het begin dingen over het leven, of problemen die hij tegengekomen is in het leven en op wat voor manier hij het heeft opgelost. Als je zulke problemen in het echte leven hebt, zou je er misschien wat aan kunnen hebben.

Niet alleen dit vind ik interessant, maar ook de manier waarop er geacteerd wordt. Het ziet ernaar uit alsof iedereen zich helemaal in zijn rol inleeft, wat ook hoort bij acteren. Ik heb, na een aantal afleveringen en seizoenen gekeken te hebben, gemerkt dat het acteerwerk wel verbeterd is. De muziek speelt hierbij ook een grote rol. Soms zit je zo in de serie, dat je eigenlijk de muziek niet eens meer hoort en toch doet het onbewust veel met je emoties. Ik vind dat deze serie echt een aanrader is; omdat het je wat kan leren over het leven.
Volg One Tree Hill
One Tree Hill
One Tree Hill