anonymous geeft "One Tree Hill - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 7 november 2012.
0
0

One Tree Hill - Seizoen 1

Tree Hill, een klein stadje in North Carolina, waar een aantal tieners bevriend met elkaar zijn en waar het draait om de Ravens, het basketbalteam en de cheerleaders.

In Tree Hill wonen de halfbroers Nathan en Lucas Scott. Ze hebben dezelfde vader, maar leiden een totaal verschillend leven. Nathan is de trots, een ster in basketbal, terwijl Lucas de ongekende zoon is die basketbal als uitlaatklep ziet. Ze kennen elkaar nauwelijks, totdat ze beiden lid zijn van hetzelfde basketbalteam, de Ravens.

De nieuwe relatie die ontstaat tussen Nathan en Lucas wanneer ze in hetzelfde team zitten, zorgt voor uitdagingen en spanningen. In beide levens wordt het ze niet makkelijk gemaakt door het verleden van de ouders. Daarnaast legt Dan Scot, de biologische vader, veel druk op Nathan om de beste te zijn in basketbal. Karen, de biologische moeder van Lucas, is echter liefdevol en wil dat Lucas geniet van zijn leven. Zij runt een eigen koffietent, waar zij hart en ziel in stopt. Deze twee tegenstrijdigheden zorgt voor een verschil in beleving van basketbal wanneer de jongens samen moeten gaan spelen.

Samenwerking tussen Nathan en Lucas zou gezien hun verleden al moeilijk zijn. Het wordt ze nog lastiger gemaakt, wanneer er drie knappe meiden genaamd Peyton Sawyer, Haley James en Brooke Davis in het stadje blijken te wonen. Zij zijn de cheerleaders van het basketbalteam waardoor ze de broers van dichtbij meemaken. Peyton Sawyer is een meid die haar eigen gang gaat, ze houdt van muziek en wil niet graag in het middelpunt staan. Haley James is de slimme meid van het stel. Zij begeleidt tieners die moeite hebben met schoolwerk en geeft ze bijles. Brooke Davis is in tegenstelling tot de andere twee, de populairste. Ze richt zich op mode en heeft losse handjes als het om jongens gaat.

De verschillende verhaallijnen van de tieners zorgen voor spannende scènes, verrassende en liefdevolle momenten. Mooi aan deze serie is dat de afleveringen starten met de stem van Lucas Scott die je vertelt hoe hij het vanuit zijn ogen beleefd. Naar mijn mening geeft je dit een uniek beeld, waardoor je de afleveringen met een ander inzicht begint en eindigt. Daarnaast zorgt de leeftijdsfase van de hoofdrolspelers voor herkenbare momenten, zoals een relatie krijgen, vertrouwen in de mensen om je heen, plezier maken en zoeken naar je talent. Met ondersteuning van passende muziek van onder andere Gavin DeGraw een serie die je niet mag missen!
Volg One Tree Hill
One Tree Hill
One Tree Hill