7.5
Mandy Gelling-Potharst geeft "Legends (2014) - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 24 augustus 2014.
1
0

Legends (2014) - Eerste aflevering

Omdat het gegeven en de acteurs mij wel aanspraken ben ik begonnen aan de eerste aflevering van de nieuwe actie-dramaserie van TNT; Legends (2014). En het heeft mij niet teleurgesteld. Een aangename serie in een goed tempo met een gegeven dat ik herken van The Bourne Identity, en actie die mij doet denken aan 24. Als opvuller tussen het zomer- en herfstseizoen is hij prima te doen met slechts tien aflevering.

Legends (2014) vertelt het verhaal van Martin Odum (Sean Bean, Missing) die werkt als ‘deep-cover operative’ bij de FBI. Als we kennismaken met Odum heet hij Lincoln Dittmann, een teleurgestelde man die stottert en het liefst iets wil opblazen. Meteen in de eerste vijf minuten is het tempo hoog en de sfeer duister. Binnenlandse terroristen moeten tegen elke prijs worden gestopt en Odum is de man om ze te stoppen. Odum kan namelijk als geen ander in de huid kruipen van zijn undercover personage, en dat maakt hem waardevol voor de FBI.

Sean Bean speelt de rol van Odum met verve. Het gemak waarmee hij speelt is heerlijk om te zien. Zijn leidinggevende Nelson Gates (Steve Harris, The Practice) kent de tekortkomingen van Odum, maar weet dat hij de beste man voor de klus is. De leidinggevende van veldoperaties, Crystal McGuire (Ali Larter, Heroes), heeft duidelijk nog een appeltje te schillen met Odum, maar weet net als Gates dat Odum als geen ander de binnenlandse terroristen kan stoppen.

Maar als de eerste aflevering erop zit weet je dat het echte verhaal nog verteld moet worden. Pas als Odum een boek krijgt van een stervende man besef je dat het verhaal een totaal andere kant op zal gaan. En als ze dat in hetzelfde tempo doen als de pilot zit ik de komende negen afleveringen aan de buis gekluisterd. Legends (2014) vertelt geen nieuw verhaal, maar steekt het wel in een nieuwer jasje. Martin Odum en ik, als kijker, zullen hopelijk 15 oktober weten wie hij is.

7.5 punten omdat niemand nog weet waar Martins echte leven begint en zijn legende eindigt.
Volg Legends (2014)
The Legend of Alexei Volkov