9.5
anonymous geeft "Justified - Seizoen 2" een 9.5.
Geschreven door anonymous op 21 juli 2014.
1
0

Justified - Seizoen 2

Het tweede seizoen van Justified is het seizoen waar de serie van 'zeer goed' naar fantastische televisie gaat. Het eerste seizoen was al één van de betere series op televisie, maar in dit tweede seizoen werkt alles in een verhoogde versnelling en wordt het potentieel van de serie volledig benut. Dit is het seizoen waar de serie begint toe te werken naar meer seriële verhalen, waar het eerste seizoen wat meer procedureel was. In dit seizoen wordt de familie Bennet geïntroduceerd en Raylan (Timothy Olyphant, Deadwood) krijgt het daar gigantisch mee aan de stok.

Wij zien de relatie tussen Boyd Crowder (Walton Goggins, The Shield) en Ava Crowder (Joelle Carter, Monk) serieuzer en significanter voor het verhaal worden. Daarnaast schijnt de serie meer licht op de relatie tussen Raylan en Arlo Givens (Raymond J. Barry, CSI). Maar in dit seizoen gaat het dus om de familie Bennet, aangevoerd door Mags Bennet (Margo Martindale, The Americans). De confrontaties met Mags en haar zonen, waaronder Dickie Bennet (Jeremy Davies, Lost), zijn scherp en vol met heerlijke dialogen die alleen Justified uit haar cowboyhoed kan toveren. Dit is ook het eerste seizoen dat de serie in plaats van erg goede afleveringen, fenomenale afleveringen begint af te leveren. De aflevering 'Brother's Keeper' is nog steeds één van de allerbeste die Justified ooit heeft afgeleverd en Margo Martindale en Jeremy Davies ontvingen een Emmy voor hun werk.

Justified is een serie op mijn geliefde netwerk FX, een netwerk die mijn buitenvrouw is. Zij levert voortdurend sterke producties af waar ik steeds weer nieuwe verliefdheden voor ontwikkel. Graag introduceer ik mensen dan ook aan series van deze zender, die naar mijn mening in negentig procent van de gevallen ver superieur zijn aan wat elders op televisie wordt uitgezonden. Justified is een serie die je niet mag missen. Het is een moderne western met een moderne revolverheld, met bijhorende koele en stoere attitude. De cowboyhoed is er, de cowboylaarzen zijn er en kogels dringen je lijf binnen wanneer de wet iets is waar jij je boven stelt. Dit seizoen is qua sfeer en toon gewoon fenomenaal en wisselt dramatische momenten even snel in voor het grimmigere werk. Het is een serie over familiebanden en de erfenis die familie kan nalaten op de gemeenschap. Vooral in dit seizoen zijn dit belangrijke thema's. Ik steek mijn handen in het vuur voor dit seizoen en dat is beter dan Raylans revolver in je gezicht...
Volg Justified
The Promise
The Promise