Hunters (2020) - Seizoen 1(laatste vijf afleveringen)

Gather 'round while I sing you of Wernher von Braun,
A man whose allegiance
Is ruled by expedience.
Call him a Nazi, he won't even frown,
"Ha, Nazi, Schmazi, " says Wernher von Braun.

Amazon heeft nog niet aangekondigd dat de serie Hunters (2020) vernieuwd gaat worden met een tweede seizoen, maar van mij mag het. Na de eerste vijf afleveringen in een sneak preview te hebben gezien was het tijd om de volgende vijf afleveringen te gaan zien. Mijn milde kritiek na de sneak preview blijft staan. Maar de serie is meer dan de moeite waard om te gaan zien. Het min of meer verrassende plot, de acteurs, de dialogen en het feit dat Al Pacino er in mee speelt helpen het tweede deel een heel eind op weg.

You know what the best revenge is? Revenge.

Het einde, dat om een vervolg vraagt, is verrassend genoeg. Al hoewel je ergens wel iets voelt aankomen. Als je heel goed op hebt gelet zal voor sommige het einde minder verrassend zijn. Dat mag de pret van de serie absoluut niet drukken want langzamerhand merk je dat de serie zich zelf minder serieus gaat nemen en dat feit helpt de laatste vijf afleveringen enorm op weg. Ergens halverwege merk je dat Weil (schrijver en bedenker) nog beter heeft gekeken naar grootmeester Tarantino en dat geeft de laatste paar afleveringen een enorme boost in de juiste richting.

Hunters (2020)
© Prime Video

Laughter is good medicine in the worst of times.

De serie gaat over een vreselijk onderwerp maar om het op deze manier te benaderen werkt heel goed. Zeker als de twist in het verhaal steeds duidelijker wordt en de padden die de jagers bewandelen wat minder recht omlijnd zijn. Ook Jonah (Logan Lerman, Jack and Bobby) komt steeds beter tot zijn recht en blijft enorm goed staande naast krachtpatser Pacino. Het team van jagers laat zich ook zeker niet wegspelen. Ik heb gefascineerd zitten kijken naar het gemêleerde gezelschap moordenaars.

Sister Harriet (Kate Mulvany, Lambs of God), Roxy Jones (Tiffany Boone, The Chi) en Joe Mizushima/Torrance (Louis Ozawa Changchien, Bosch) overtuigen mij als nazi-jagers. Hoewel van sommige nog niet geheel duidelijk is waarom ze jagen. Van wie ik echt heb genoten zijn Mindy (Carol Kane, Unbreakable Kimmy Schmidt) en Murray Markowitz (Saul Rubinek, Warehouse 13) en Lonny Flash (Josh Radnor, Rise). Deze acteurs hebben zich vol overgave in hun rollen gestort en dat kwam over.

Persoonlijk denk ik dat Hunters (2020) nog niet uitverteld is. Er zit na tien afleveringen meer in het vat. En daarbij hoop ik dat Weil nog meer durf gaat krijgen. Ik denk dat dat de serie alleen maar meer goed zal gaan doen. Voor nu 9 punten voor een uitstekend eerste seizoen die laat zien dat monsters in alle vormen en maten voorkomen.

Don't say that he's hypocritical,
Say rather that he's apolitical.
"Once the rockets are up, who cares where they come down?