6
Liesbeth de Raaf geeft "Flesh and Blood (2020) - Seizoen 1" een 6.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 23 september 2020.
2
0

Flesh and Blood (2020) - Seizoen 1

Flesh and Blood is een serie die verteld wordt in vier afleveringen. De lengte bevalt me wel in dit geval, zo heb ik de serie dan ook in één avond bekeken. Het kijkt lekker weg, alleen liet de serie me achter met meerdere vragen. Gezien er geen volgend seizoen van komt, vind ik dit een minpuntje. Ik raakte geïnteresseerd in de serie door de acteur Russel Tovey die de zoon van de weduwe Vivien (Francesca Annis, Jane Eyre) speelt. De rest van de cast was redelijk onbekend voor mij, al was Imelda Staunton die de buurvrouw speelt wel een mooie verrassing, gezien ik haar herkende als het gemene schoolhoofd uit Harry Potter.

De serie gaat over de weduwe Vivien die in Mark (Stephen Rea, The Honorable Woman) een nieuwe liefde vind. Voor haar drie volwassen kinderen Jake (Russel Tovey, Being Human), Natalie (Lydia Leonard, Quaks) en Helen (Claudie Blakley, The Driver) is dit nieuws moeilijk te verteren. Het gebeurt dan ook al snel dat ze de nieuwe man in hun moeders leven wantrouwen. Iets dat ik gemakkelijk begrijpen kan, zeker wanneer duidelijk wordt dat ze al een half jaar met de man aan het daten is. Het gegeven dat haar echtgenoot nog maar één jaar overleden is, maakt het er allemaal niet makkelijker op. Nou loopt Mark ook nogal van stapel door al snel een huwelijksaanzoek te doen, iets dat hem alleen maar onbetrouwbaarder maakt.

Flesh and Blood (2020)
© ITV

De nieuwe man in hun moeders leven is niet het enige probleem van de familie. Er komen meerdere geheimen boven water drijven, iets dat er op wijst dat de familie elkaar allang niet meer in vertrouwen heeft genomen. Zo speelt overspel een grote rol in de serie, maar ook gebrek aan aandacht en gokschulden drijven de stellen onderling uit elkaar. Daarnaast hebben ze ook nog eens een overdreven nieuwsgierige buurvrouw Mary (Imelda Staunton, Harry Potter) die al net zo weinig vertrouwen heeft in Mark. Het feit dat Mark al snel ervoor wilt zorgen dat Vivien gaat verhuizen, zorgt direct voor een strijd tussen Mary en Mark.

De serie werkt duidelijk naar een climax toe en in de laatste aflevering komt bijna alles dan ook uit. Helaas is het allemaal nogal voorspelbaar. Flesh and blood kijkt wel makkelijk weg, daardoor krijgen ze van mij een voldoende. Daar blijft het echter ook bij. Nog een seizoen zou ik sowieso niet willen zien, het is met vier afleveringen genoeg geweest. Het was dan ook mooier geweest als ze het echt hadden afgerond.
Volg Flesh and Blood (2020)
Episode 4
Episode 4