9-1-1 - Seizoen 4
9
Liesbeth de Raaf geeft 9-1-1 - Seizoen 4 een 9.

9-1-1 - Seizoen 4

9-1-1 is een serie over alle alarmmeldingen die binnenkomen bij een alarmcentrale. We zien de mensen van de brandweer, politie en de alarmcentrale reageren die daarnaast zo goed als mogelijk hun eigen levens leiden.
9-1-1 is tot één van mijn favoriete series gaan behoren. Mijn geluk is dat deze serie telkens vrij snel met een nieuw seizoen komt. Het voordeel daarvan is dat de serie nog vers in mijn hoofd zit waardoor ik de verhaallijnen niet vergeten ben. Ik hoop dan ook dat het nog heel lang door mag gaan. Ooit viel ik spontaan midden in een seizoen in de serie, maar dit was totaal niet hinderlijk om de verhaallijn te kunnen volgen.

2020 has been a dumpster fire

De afleveringen van 9-1-1, hebben geregeld een verband met actuele gebeurtenissen. Zo heb ik zelfs iets voorbij zien komen waar ik eerder een bericht over had gelezen. Het vierde seizoen van 9-1-1 staat net als veel andere series uit deze tijd in het teken van de pandemie. Al vind ik bij 9-1-1 dat ze het best mooi in de verhaallijn hebben verwerkt zonder dat het hinderlijk of overheersend wordt. Sterker nog, zonder het te bagatelliseren, weten ze er nog wat humor in te verwerken. Hier had ik bij andere series, zoals bij Grey’s Anatomy, wat meer moeite mee.

Het vierde seizoen gaat precies verder waar het derde seizoen gestopt is. Zo zien we hoe het verder gaat met Athena (Angela Bassett, American Horror Story) na de traumatische gebeurtenis die ze meemaakte. Een gebeurtenis waar notabene het hele brandweerteam, via haar radio, van mee kon genieten, inclusief haar grote liefde Bobby (Peter Krause, Dirty Sexy Money). Dat was hartverscheurend om te zien.

9-1-1
© FOX

De verhaallijn van Maddie (Jennifer Love Hewitt, Ghost Whisperer) is al bijna net zo dramatisch, maar dan op een geheel andere manier. Het wordt goed weergegeven hoe de bevalling van een kind een leven helemaal kan overnemen. Niet alleen hun eigen verhaallijnen spelen een rol de alarmmeldingen uiteraard ook. De melding blijven origineel en dat dit het alweer het vierde seizoen is doet daar niet aan af.

Ik geniet ervan hoe de serie begint vaak met een willekeurig verhaal. Net wanneer ik me ga afvragen wat ik ook alweer aan het kijken ben dan gebeurt er iets waardoor ik helemaal in het verhaal zit. Veel verhaallijnen spelen nog of laten ons zelfs achter met een cliffhanger. Uiteraard verwacht ik daar meer over te zien in seizoen vijf. Ik verwacht niet dat 9-1-1 binnenkort gaat stoppen daarom kijk ik uit naar nog heel veel seizoenen. Het liefste gaan ze gewoon voor altijd door. Dit is dan ook duidelijk uitgegroeid tot mijn favoriete serie.

Over de auter, Liesbeth de Raaf

Liesbeth de Raaf
De keuze om een recensent bij MijnSerie te worden, was snel gemaakt voor Liesbeth. Ze heeft namelijk altijd van series kijken en schrijven gehouden. De voorkeuren van Liesbeth gaan voornamelijk uit naar horror en fantasie, maar ook andere categorieën gaat ze niet uit de weg.
Bekijk profiel van Liesbeth de Raaf