9
Liesbeth de Raaf geeft "The Orville - Seizoen 3" een 9.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 24 Maart 2023.
4
0

The Orville - Seizoen 3

In de wereld van The Orville, die zich honderden jaren in de toekomst afspeelt, krijgt Ed de kans om zich in te bewijzen. Hij krijgt de leiding over een ruimteschip met volledige bemanning om de ruimte te verkennen.

The Orville lijkt in eerste instantie de moderne versie van Star Trek, maar dan met een grappige insteek. The Orville begon als een serie waarbij je even niet hoeft na te denken en om kan lachen. Al is het gedurende de seizoenen vorderen wel te merken dat de serie telkens serieuzer wordt. Gelukkig is hierdoor mijn lol om te kijken er niet minder op geworden, sterker nog, het is juist leuker geworden. Hopelijk blijft de serie dan ook nog lang doorgaan en weten ze er nog veel verhaallijnen voor te vinden.

The Orville
© Hulu

Seizoen drie pakt het verhaal weer op na de cliffhanger waar we in seizoen twee mee werden achtergelaten. Althans het is ondertussen wel een tijdje verder en we zitten dan ook al wat verder in het conflict. We zien hoe de bemanning omgaat met de opgelopen trauma's die de verhaallijn van seizoen twee teweeg heeft gebracht. We verwelkomen tevens een nieuw bemanningslid, zoals Charly Burke (Anne Winters, Zac and Mia). In het begin stoorde haar gedrag me en dan zat met name haar negativiteit me in de weg, maar gaandeweg het seizoen maakt ze toch een mooie karakterontwikkeling door. Ze laat goed zien wat het verlies van een dierbaar persoon met je kan doen. Van Gordon Malloy (Scott Grimes, ER) zien we in seizoen drie een betere verhaallijn, waardoor ik ook zijn rol meer ben gaan waarderen.

Dit seizoen geeft me zelfs wat wijsheden over het leven mee waardoor het duidelijk te merken is dat The Orville niet alleen een comedy meer is. De vergelijking met Star Trek is zeker aanwezig, maar The Orville heeft duidelijk een grotere beschikking over special effecten. De omgang tussen Ed (Seth Macfarlane, American Dad) en Kelly (Adrianne Palicki, Friday Night Lights) houdt de serie ook spannend en uniek. Het is mooi om te zien dat ze zo goed kunnen samenwerken ondanks dat ze vroeger getrouwd waren. Kelly krijgt het soms ook nog eens zwaar te verduren in haar baan, maar weet zich daar goed doorheen te slepen.

May the force be with you

Het seizoen wordt afgesloten met weer een grote klap die me zelfs wat ontroerde. Er kwamen veel nieuwe, maar ook oude werelden voorbij. Het is verrassend om te zien wat ze er allemaal in weten te verwerken. Ik kijk uit naar seizoen vier en hoop dat ze me niet al te lang laten wachten, want ik mis de bemanning nu al.
Volg The Orville
Future Unknown
Future Unknown